۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
تعطیلی واحدهای تولیدی؛ خیانت به مردم و کشور
سخنگوی قوه قضاییه عنوان کرد

تعطیلی واحدهای تولیدی؛ خیانت به مردم و کشور

اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه گفت: تعطیلی واحدهای تولیدی در شرایط حساس اقتصادی را خیانت به مردم و کشور می‌دانیم و با متخلفان برخورد قاطع خواهیم کرد.

به گزارش بازار، غلامحسین اسماعیلی در چهل و سومین نشست خبری خود ضمن آزروی قبولی طاعات مردم ایران در ماه مبارک رمضان و تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر افزود: قوه قضاییه در دو سال اخیر با ورود تخصصی و حمایتی در حوزه تولید و اشتغال و با احیاء و نجات حدود ۲ هزار واحد تولیدی، گام‌هایی را در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و ارائه خدمت به مردم و امیدآفرینی در جامعه برداشته است.

وی گفت: این قوه در سال ۹۹ تجربه موفقی را در اجرای طرح پایش زندانیان و بازنگری پرونده قضایی آن‌ها بدست آورد که نتایج مثبتی داشت.

سخنگوی قوه قضائیه، به دستور اخیر رئیس قوه قضائیه درباره اجرای طرح پایش واحدهای تولیدی اشاره کرد و افزود: این طرح با سه هدف عمده به دنبال شناسایی واحدهای تولیدی تعطیل شده و قابل احیاء، شناسایی واحدهای نیمه فعال و نیازمند حمایت قضایی و شناسایی عوامل و مسببان تعطیلی واحدهای تولیدی و تعقیب کیفری متخلفان است.

اسماعیلی گفت: این طرح که گام نخست آن شناسایی و احیاء موارد سه گانه مذکور است باید ظرف حداکثر یک ماه انجام شود و سازمان بازرسی کل کشور، دادستانی کل کشور و دادسراهای سراسر کشور با همکاری بخش‌های دولتی به ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید فعالیت مناسبی در این باره داشته باشند.

وی افزود: نمونه‌ای از اجرای این طرح حضور رئیس قوه قضائیه در سفر به استان همدان در کارخانه تعطیل شده کیوان همدان بود که با تعلل مالک کارخانه که در فرآیند خصوصی سازی، این واحد تولیدی و تعداد دیگری از واحدها را خریداری کرده و به تعطیلی کشانده بودو بیش از ۵۰۰ نفر از کارگران بیکار شده بودند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: رئیس قوه قضائیه در این سفر دستورات لازم را برای راه اندازی این واحد تولیدی حداکثر یک ماه داد که اولویت راه اندازی با مالک است و اگر تمکین نکرد خلع ید می‌شود و واحد تولیدی به کسانی سپرده خواهد شد که بتوانند آن را احیاء کنند.

اسماعیلی افزود: در سال گذشته و روزهای آغازین امسال هم نمونه دیگری از این موارد را داشتیم که نمونه آن حضور در کارخانجات ابریشم و صنایع پوشش گیلان بود.

وی گفت: در این بازیدها درباره کارخانه تعطیل شده رشت الکتریک، کارخانه تن ماهی در هرمزگان، فرش تفت در یزد، قند ورامین در استان تهران و لوازم خانگی ارج در استان البرز تصمیماتی گرفته شد که یا این کارخانه‌ها احیاء شدند یا در مسیر احیاء قرار گرفتند.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: تعطیلی واحدهای تولیدی در شرایط حساس اقتصادی خیانت به مردم و کشور است و هر کجا مدیران واحدهای تولیدی نیازمند حمایت باشند عزم و اراده جدی داریم تا از آن‌ها حمایت قضایی کنیم و با مدیران و مالکانی که با سوءاستفاده اقدام به تعطیلی کارخانجات می‌کنند برخورد قضایی خواهیم کرد.

کد خبر: ۸۷٬۹۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha