۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
۱۰ میلیون دوز واکسن کووایران برکت تا تیر ماه امسال تولید می شود
استاندار البرز:

۱۰ میلیون دوز واکسن کووایران برکت تا تیر ماه امسال تولید می شود

کرج- استاندار البرز از تولید ۱۰ میلیون دور واکسن کووایران برکت تا تیرماه امسال خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری البرز عزیزالله شهبازی در مراسم رونمایی از اولین محصول تولید شده واکسن کووایران برکت (۳۰۰ هزار دوز واکسن) در فاز یک کارخانه تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) که روز سه شنبه در محل شهرک دارویی برکت با حضور رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) انجام شد، گفت: استان البرز با ظرفیت های موجود در حال تبدیل شدن به های دارویی کشور است، چراکه ۷۰ درصد از تولید داروی کشور در این استان است.

شهبازی با بیان اینکه امروز شاهد آغاز تولید یک محصول مهم و استراتژیک برای کشور در البرز هستیم، افزود: فاز اول تولید واکسن کووایران برکت امروز به صورت رسمی آغاز می شود و تا تیر ماه امسال حدود ۱۰ میلیون دوز از این واکسن عرضه می شود.

استانداری البرز اظهار کرد: واکسن های دیگری نیز مراحل تحقیقاتی خود را به پایان رسانده اند که می توان به رازی و پاستور و اکتوورکو که در البرز مستقر هستند، اشاره کرد.

وی با بیان اینکه دولت، نهایت همراهی و همکاری و ایجاد تسهیلات لازم را برای مطالعات، تولید و عرضه واکسن کرونا داشته است، افزود: مفتخریم که چنین دانشمندان فرهیخته و ارزشمندی در پهنه جمهوری اسلامی ایران حضور دارند و در البرز نیز به شکل ویژه ای فعالیت دارند.

کد خبر: ۸۷٬۹۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha