۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
اعتبار خرید حمایتی یک میلیون رأس دام عشایر تامین شد
رئیس فراکسیون عشایری مجلس:

اعتبار خرید حمایتی یک میلیون رأس دام عشایر تامین شد

کریمی، رئیس فراکسیون عشایری مجلس گفت: شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی از کالاهای اساسی کشاورزی تصویب کرد یک میلیون رأس دام عشایر صورت ترکیبی تأمین شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی کریمی فیروزجائی با اشاره به جزئیات اقدام حمایتی صورت گرفته از عشایر، عنوان کرد: با هدف حمایت از دامداران عشایری، اعتبار مورد نیاز برای خرید حمایتی یک میلیون رأس دام از عشایر کشور تامین شد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی افزود: با پیگیری های فراکسیون عشایری مجلس و تهیه طرح توجیه فنی و اقتصادی توسط سازمان امور عشایر و موافقت وزیر جهاد کشاورزی، شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی از کالاهای اساسی کشاورزی تصویب کرد دام عشایر به صورت ترکیبی خریداری شود.

عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: بر اساس مصوبه ابلاغی وزیر جهاد کشاورزی هر کیلوگرم دام عشایر به صورت ترکیبی ۴۵هزار تومان خریداری می شود و شرکت پشتیبانی امور دام مسئولیت خریداری دام عشایر را با هماهنگی سازمان امور عشایر برعهده دارد.

وی با تقدیر از تلاش‌های رئیس و کارکنان سازمان امور عشایر کشور، یادآور شد: در راستای حمایت از دامداران عشایری، به ازای هرکیلو گرم دام زنده تحویلی، سه کیلو گرم جو با قیمت مصوب برای تامین خوراک دام در اختیار عشایر قرار خواهد گرفت.

رئیس فراکسیون عشایری مجلس با اشاره به شرایط خشکسالی امسال گفت: از مسئولان ذی ربط از جمله وزارت جهاد کشاورزی و ستاد مدیریت بحران کشور درخواست داریم نسبت مقابله با تهدیدات ناشی از خشکسالی و حمایت از عشایر تمهیدات لازم را به کار گیرند.

کد خبر: ۸۷٬۹۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha