۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۰
فارکس چیست؟

فارکس چیست؟

در فارکس معاملات به صورت جفت ارز می باشد. وقتی در این بازار ارز خریداری کردید یعنی همان لحظه ارز دیگری را فروخته و اینگونه معامله کرده‌اید و همیشه سرمایه در این بازار در حال گردش می باشد.

به گزارش بازار، بزرگترین بازار مالی جهان فارکس (Forex) نام دارد که در سراسر دنیا طرفداران بسیاری را تاکنون به خود جذب کرده است. در این بازار روزانه تیلیاردها دلار پول جا به جا می شود و در این بین اشخاص زیادی به درآمد بالا و موفقیت می رسند. فارکس در واقع تبادل ارزهای خارجی است، که این را می شود در معنی لغت آن(Foreign Exchange) مشاهده کرد. در ایران نسبت به بازهای مالی دیگر مثل طلا، سکه، بورس و ارزهای دیجیتال کمتر شناخته شده و از محبوبیت بالایی برخوردار نیست.

نحوه معاملات در فارکس
در فارکس معاملات به صورت جفت ارز می باشد. وقتی در این بازار ارز خریداری کردید یعنی همان لحظه ارز دیگری را فروخته و اینگونه معامله کرده‌اید و همیشه سرمایه در این بازار در حال گردش می باشد. چرا که در فارکس مؤسسات مالی بزرگ، شرکت‌های چند ملیتی، تجار، شرکت‌های بیمه‌ای، بانک‌ها، سفته‌بازها و اشخاص حقیقی، شرکت‌های صادرات و واردات، ارزهای مختلفی چون دلار آمریکا، یورو، پوند، ین و… را مورد معامله قرار می‌دهند. پس این معامله با خرید یک ارز و فروش هم ‌زمان، ارزی دیگر اتفاق می‌افتد.

فارکس چیست؟

‌چگونگی تعیین نرخ در بازار فارکس

این بازار جهانی تبادل ارز، مکان فیزیک مشخصی ندارد و تمامی فروشندگان و معامله کنندگان همگی از طریق شبکه ی الکترونیکی مشخصی فعالیت‌ها و خرید و فروش های خود را انجام می دهند. با این حساب مراکز اصلی این تجارت در توکیو، نیویورک و لندن واقع شده اند. در بازار فارکس نیز مانند تمامی بازارهای مالی از تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال برای آنالیز حرکات قیمتی جفت ارزها استفاده می‌شود. منظور از جفت ارزها و ارزی است، که با یکدیگر مبادله می شوند؛ که در بازار فارکس به آن جفت ارزی گفته می شود.

شرایط سیاسی و اقتصادی دو کشوری که قرار است، ارز آنها را معامله کنید کاملاً روی نرخ آنها تاثیر گذار می باشد. پس می بایست بر روی فعالیت‌های سیاسی و اتفاقات مهمی که در کشورهای مبدا ارزی که خریداری کرده اید و قصد فروش آن را دارید می‌افتد، زمان بگذارید و نسبت به آنها آگاهی کافی را داشته باشید.

معاملات بازار فارکس چگونه انجام می شود

امروزه با فراگیر شدن و توسعه اینترنت و همچنین با وجود کارگزاران (عامل واسطه بین بازار فارکس و معامله گران) تمامی افراد با شرایط یکسان و در هر لحظه می‌توانند، با شرکت‌های سرمایه‌گذاری، سفته بازان و ... نرخ ارزها را از بانک‌های مختلف جمع‌آوری کنند و معاملات خود را انجام دهند. این در حالتی است که در گذشته، مبادلات ارزی تنها از طریق کانال های بانک های عاملی که امکان خرید و فروش ارز را داشتند صورت می‌گرفت. با این حال پس از مدتی بانک‌ها بنا داشتند که به سبب افزایش منافع خود برخی از مشتریان خود را اولویت سرمایه گذاری قرار دهند. این اقدام بانک ها روی دیگر موسسات مالی، صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های چند ملیتی تاثیر گذاشت و باعث شد آنها نیز به همین شیوه عمل کنند.

فارکس چیست؟

نکته قابل توجهی که بهتر است بدانید این موضوع می باشد که، مردم تفلیس در زمینه فارکس فعالیت های ویژه ای را دارند و اگر تمایل دارید، می توانید با تور تفلیس ارزان به این مکان رفته و از آموزش های فوق العاده کارشناسان تفلیسی بهره ببرید.

کد خبر: ۸۷٬۹۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha