۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۹
باکستر الکتریکی خواهد شد
نگاهی به کانسپت جدید پورشه

باکستر الکتریکی خواهد شد

پورشه به احتمال زیاد محصول کانسپت جدید خود یعنی باکستر الکتریکی را آماده تولید انبوه و عرضه به بازار کند.

بازار؛ گروه خودرو: پورشه باکستر الکتریکی، یک خبر جذاب است. معمولا خودروهای اسپرت همیشه باید وزن پایینی داشته باشد. خودرو الکتریکی نیز به لطف تعبیه باتری، وزن چندانی ندارند. این مساله سبب می‌شود که خودروی مانند پورشه باکستر بتواند انواع مختلف شرایط دینامیکی را به راحتی پاس کند. هرچند که پورشه این نسخه را در حد یک کانسپت ارائه و برنامه تولید انبوه آن تاکنون مشخص نشده است.

مایکل اشتاینر، عضو هیات مدیره پورشه در گفت‌وگویی ویژه محصول جدید یعنی باکستر الکتریکی، گفت: پورشه برای تولید انبوه تلاش سخت می‌کند، اما هنوز تصمیم جدی برای این خودرو کانسپت گرفته نشده است. هرچند که زمزمه‌های در خصوص قوای فنی این خودرو به گوش می‌رسد که همان ساختار تایکان را دارد.

اگر این زمزمه‌ها حقیقت داشته باشد، یعنی پورشه یک محصول الکتریکی را آماده تولید دارد که آلایندگی آن در قیاس با سایر خودروهای اسپرت صفر است. بنابراین می‌توان انتظار داشت که این خودروساز آلمانی از همان پلت فرم ماکان الکتریکی برای تولید خودرو استفاده کرده باشد.

از آنجایی که پورشه سعی دارد خودروهای مجهز به پیشرانه احتراق داخلی نیز با فروش مناسب همراه باشد، سعی می‌کند با یک برنامه زمان بندی خاص و طراحی بهتر این خودرو را به بازار عرضه و معرفی کند. احتمال پس از عرضه باکستر الکتریکی نیز محصولات کراس اوور الکتریکی را به بازار عرضه کند.

اگر گزارش‌ها و اخبار مربوط به تولید باکستر الکتریکی صحت داشته باشد، این خودروساز آلمانی برنامه ویژه‌ای برای توسعه خودروهای الکتریکی دارد. برای نیل به این هدف پورشه سه محصول  تایکان، ماکان و باکستر را در دستور کار برای الکتریکی شدن قرار داد.

کد خبر: ۸۷٬۸۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha