۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
افزایش ۵۰ درصدی پرداخت وام به دانشجویان طی سال گذشته
رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اعلام کرد

افزایش ۵۰ درصدی پرداخت وام به دانشجویان طی سال گذشته

رحیمی، رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: ۱۷۵ میلیارد تومان برای بهسازی خوابگاه‌های دانشجویی اختصاص داده شده است.

به گزارش بازار، بهروز رحیمی، رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت صبح امروز در نشست خبری که در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: همچنین ۳۵ طرح خوابگاه‌های درحال ساخت به بانک‌ها معرفی شده اند و بیش از پنج هزار ظرفیت خوابگاه در کشور اضافه می‌شود و امروزه ۵۲۲ خوابگاه در کشور داریم که ۵۳ درصد از خوابگاه‌ها دخترانه، ۴۲ درصد پسرانه و پنج درصد خوابگاه برای متاهلین است.

وی تاکید کرد: امروزه چهار خوابگاه در حال ساخت با مشارکت خیرین در سطح کشور داریم و سرانه خوابگاه‌ها به حدود ۱۵ متر رسیده است. بنیاد برکت و ۱۵ خرداد در نهضت خوابگاه سازی مشارکت داشته اند.

رحیمی افزود: یکی از رسالت‌های اصلی وزارت بهداشت، تربیت دانشجویان در کشور است. دانشجویان پویا و به عنوان نقشی جریان ساز در جامعه محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: صندوق رفاه برای حمایت از دانشجویان کم بضاعت است. خوابگاه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و به نوعی یک دانشگاه محسوب می‌شوند. وجود یک خوابگاه مطمئن می‌تواند باعث آرامش بیشتر خانواده‌های دانشجویان شود.

رحیمی افزود: تسهیلات دانشجویی ما پنج الگوی پرداخت وام مانند وام شهریه، مسکن و وام رزیدنت داریم و در سال گذشته به میزان پنجاه درصد به وام‌های پرداختی افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: برای هر ترم تحصیلی بین دو تا چهار میلیون تومان از تسهیلات ما استفاده کنند و وام ودیعه مسکن حداقل پنجاه میلیون تومان به دانشجویان تسهیلات پرداخت می‌شود و حدود بین پنج تا ۲۰ میلیون تومان وام کمک هزینه تحصیلی به افراد تحت نهادهای حمایتی پرداخت می‌شود. به ازای هر ازدواج دانشجویی وام ده میلیون تومان و به ازای هر فرزند نیز سه میلیون تسهیلات پرداخت می‌شود.

رحیمی افزود: ما ۱۱۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در سراسر کشور داریم که این آمار کافی نیست. وام دانشجویان دستیاری و رزیدنت‌ها وام ۱۵ میلیون است که در سال گذشته به ده هزار نفر پرداخت شده است و این تسهیلات برای امسال به ۲۰ هزار نفر داده می‌شود. امسال ردیف بودجه وام ودیعه مسکن افزایش داده شده است و این تسهیلات به دانشجویان رزیدنتی بدون محدودیتی داده می‌شود.

وی اضافه کرد: نبود بیمه سلامت و سنواتی از جمله مشکلات دانشجویان رزیدنت و دستیاری بود و امروزه این مسایل برطرف شده و بیمه پایه سلامت در خدمت دانشجویان است. امسال بسته بیمه تکمیلی خدمات بستری و دندان پزشکی برای دانشجویان پیش بینی کرده است و بخشنامه آن ابلاغ می‌شود.

رحیمی تاکید کرد: سامانه صندوق رفاه آماده ثبت نام از دانشجویان دستیاری برای بیمه تامین اجتماعی است. پرداخت وام‌ها به صورت غیر حضوری است. تمام تلاش ما این است که فرایند کارها به سادگی انجام شود. همه دانشجویانی که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند به صورت کامل تسهیلات به آن‌ها پرداخت می‌شود.

کد خبر: ۸۷٬۷۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha