۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵
دولت آینده با نگاه اقتصاد مقاومتی به توسعه تجارت خارجی بپردازد
رئیس کمیسیون بازرگانی، حمل و نقل و گمرک اتاق اهواز:

دولت آینده با نگاه اقتصاد مقاومتی به توسعه تجارت خارجی بپردازد

اهواز- عبیاوی، رئیس کمیسیون بازرگانی، حمل و نقل و گمرک اتاق بازرگانی اهواز گفت: انتظار می‌رود دولت آینده توسعه تجارت خارجی را بر اساس سند سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در دستور کار خود قرار دهد.

محمد عبیاوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی چشم اندازی روشن و اجرای است که با تکیه بر اقتصاد دانش بنیان، تولید و صادرات را مورد تاکید قرار داده است.

وی ادامه داد: مقاوم‌سازی اقتصاد کشور همواره به عنوان یک اصل و اولویت، افزایش درآمدهای ارزی را مورد توجه قرار داده تا در نهایت چشم اندازهای اقتصادی کشور محقق و اجرایی شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز توجه به زیرساخت‌های توسعه صادرات غیرنفتی را به عنوان یکی از مولفه‌های مهم در راستای تحقق این امر عنوان کرد و افزود: پایانه و بازارچه‌های مرزی به عنوان قلب تپنده صادرات کشور محسوب می‌شوند و باید در این بین، موضوع ارتقاء زیرساخت‌های آنها مورد توجه قرار گیرد.

ظرفیت‌های حمل و نقل خوزستان
عبیاوی با اشاره به اینکه در حال حاضر بخش مهمی از صادرات کالا از استان خوزستان به واسطه دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: استفاده از دیگر ظرفیت‌های موجود می‌تواند به رونق و توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی از استان خوزستان منجر شود.

وی خوزستان را یک استان حمل و نقلی دانست و گفت: خوزستان هر چهار بعد هوایی، زمینی، دریایی و ریلی را در بخش حمل و نقل دارد به همین دلیل باید از این ظرفیت‌ها برای حمل بار و جا به جایی محصولات صادراتی استفاده کرد.

رئیس کمیسیون بازرگانی، حمل و نقل و گمرک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز یادآورشد: دستگاه های اجرایی متولی حوزه‌های حمل و نقل، برنامه‌های توسعه ای مختلفی را ترسیم کرده‌اند اما بخش قابل توجهی از این برنامه‌ها تاکنون اجرایی و عملیاتی نشده است.

مدیریت واحد در پایانه‌های مرزی
عبیاوی بیان داشت: از دولت آینده انتظار می‌رود که تعیین چشم اندازها و همچنین برنامه‌ریزی های توسعه‌ای با مشارکت و مشورت بخش خصوصی باشد تا بر اساس نیازسنجی‌هایی که صورت می‌گیرد، تحقق هدفگذاری‌های تعیین را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مدیریت واحد در مرزهای استان اشاره کرد و افزود: تصمیم‌گیری در مرزها باید بر اساس ساز و کاری مشخص انجام شود تا روند صادرات کالا بدون اخلال تداوم داشته باشد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز بیان داشت: رسیدگی به مشکلات مرزی باید از سوی مدیریت واحد در پایانه‌های مرزی با جدیت مورد پیگیری قرار گیرد تا از انجام موازی کاری و رویه های کاذب جلوگیری شود.

عبیاوی ساماندهی رویه‌های اجرایی و اداری در امر صادرات کالا را ضروری دانست و اظهار کرد: در حال حاضر قوانین زائد و دست و پاگیر بخش عمده‌ای از موانع توسعه صادرات را تشکیل می‌دهند که از دولت آینده خواسته می‌شود با استفاده از ظرفیت «هیات مقررات زدایی» در رفع چنین مشکلاتی با جدیت ورود کند.

کد خبر: ۸۷٬۶۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha