۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴
 اولویت «جهش تولید مسکن» با مناطق محروم باشد
رئیس پژوهشکده مطالعات اقتصادی دانشگاه الزهرا:

اولویت «جهش تولید مسکن» با مناطق محروم باشد

راغفر، رئیس پژوهشکده مطالعات اقتصادی دانشگاه الزهرا تأکیدکرد: باید ساخت مسکن ارزان قیمت از مناطق مرزی و محروم کشور آغاز شود و ۸۰ درصد هزینه مسکن را هم خود بانکها با قیمت ارزان تأمین کنند.

به گزارش بازار، حسین راغفر، عضو هیئت علمی گروه دانشگاه الزهرا و رئیس پژوهشکده مطالعات اقتصادی این دانشگاه در پاسخ به این سوال که چرا مسکن در کشور ما سامان نمی گیرد، گفت: یکی از دلایل این موضوع این است که تصمیم گیران یعنی نمایندگان مجلس و قوه مجریه و حتی بخش هایی از قوه قضائیه در بخش مسکن منتفع هستند.

وی اقدامات مجلس یازدهم در بخش مسکن را چالش برانگیز خواند و افزود: معلوم نیست که مجلس منافع چه گروه هایی را دنبال می کند اما تا جایی که ما متوجه شدیم بیشتر منافع انبوه سازها را دنبال می کند و اقدامی هم که صورت می گیرد برای وارد کردن بخش های حاشیه کلانشهرها به داخل این مجموعه است.

عضو هیئت علمی گروه دانشگاه الزهرا تصریح کرد: اگر زمین هایی را که خارج از محدوده شهری قرار دارند به بهانه ساخت مسکن ارزان قیمت برای مردم وارد مناطق شهری کنیم عملاً سفته بازی در قیمت زمین رخ خواهد داد.

راغفر بر این باور است که قانون هدفمند کردن یارانه ها به دلیل ابهامی که باقی می گذارد و معلوم هم نیست به کجا وارد می شود فرصتی را برای مافیای مسکن و زمین فراهم کرده است.

عضو هیئت علمی گروه دانشگاه الزهرا با بیان اینکه زمینی در کلانشهر تهران برای ساخت مسکن وجود ندارد گفت: طرح مجلس فقط باعث هجوم جمعیت به شهر تهران و دیگر کلانشهرها و همچنین مشکلات امنیتی خواهد شد و لذا پیشنهاد ما این است که ساخت مسکن ارزان قیمت از مناطق مرزی و محروم کشور آغاز شود و ۸۰ درصد هزینه مسکن را هم خود بانکها با قیمت ارزان تأمین کنند.

کد خبر: ۸۷٬۶۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha