۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
عمده زمین‌های دولتی قابل مسکونی شدن نیستند
رئیس سابق مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی:

عمده زمین‌های دولتی قابل مسکونی شدن نیستند

فاطمی عقدا، رئیس سابق مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه نزدیک به ۲۵۰ میلیون متر مربع زمین نیاز داریم، گفت: خیلی از زمین‌های دولتی قابلیت ورود به حوزه ساخت مسکونی را ندارند.

به گزارش بازار، محمود فاطمی عقدا، رئیس سابق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با اذعان به اینکه عملکرد دولت یازدهم در حوزه مسکن قابل دفاع نیست، گفت: مسکن موتور محرک اقتصاد کشور است و نقش بسیار مهمی در اقتصاد کلان و اشتغال و راه اندازی سایر صنایع دارد.

وی افزود: زمانی که بخش مسکن را با سیاست‌های نادرست دچار وقفه کنیم قطعاً سایر بخشهای اقتصادی کشور نیز دچار مشکل خواهند شد کمااینکه این اتفاق هم افتاد.

رئیس سابق مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی از مسکن مهر به عنوان یک طرح کلان و ملی یادکرد و افزود: مسکن مهر، طرح مصوب مجلس بود و ردیف بودجه داشت و دولت وقت هم اگر منابع و زمین را وارد این طرح کرد با مجوز و مصوبه مجلس بود.

فاطمی عقدا در رادیو گفت وگو، متوقف کردن این طرح را عملاً به معنای دخالت در بخش مسکن دانست و تصریح کرد: اگر دکتر آخوندی معتقد بود که ساخت مسکن کار دولت نیست پس چرا در حوزه مسکن دخالت کرد!؟ البته درست است که دولت نباید در امر ساخت مسکن دخالت کند اما وظیفه راه و شهرسازی به عنوان دستگاه متولی امر مسکن این بود که مشکلات را ارزیابی و حل و مجلس هم نظارت می‌کرد.

وی تصریح کرد: مایه تأسف است وزیری که از نظر عملکردی دچار مشکل بود و مصوبه قانونی را زیر پا گذاشت اما در استیضاح مجلس مجدداً رأی آورد درصورتیکه اگر مجلس به وظیفه قانونی‌اش عمل می‌کرد نباید چنین اتفاقی می‌افتاد.

رئیس سابق مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی گفت: در طرح جهش تولید مسکن به دولت مجوز داده شده که زمین‌های حومه شهر و در مالکیت دولت را به شهر الحاق کند و کاربری ساخت مسکن را برای آنها در نظر بگیرد.

فاطمی عقدا با اشاره به اینکه ما نزدیک به ۲۵۰ میلیون متر مربع زمین نیاز داریم، گفت: خیلی از زمین‌های دولتی قابلیت ورود به حوزه ساخت مسکونی را ندارند و فضای سبز هستند، ضمن اینکه تأمین تسهیلات و حمایت‌های مالی نیز ضروری هستند و مجلس در این زمینه موظف به تأمین زمین و تسهیلات است.

کد خبر: ۸۷٬۵۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha