۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
ایرفرانس از ضرر سنگین خود در ۳ ماهه نخست سال خبر داد
برای چندمین بار؛

ایرفرانس از ضرر سنگین خود در ۳ ماهه نخست سال خبر داد

شرکت هواپیمایی فرانسوی - هلندی ایر فرانس – کی ال ام اعلام کرد: در سه ماهه نخست امسال دوباره ضرر کرده است.

به گزارش بازار، شرکت هواپیمایی فرانسوی- هلندی ایر فرانس – کی ال ام اعلام کرد در سه ماهه نخست امسال دوباره ضرر کرده است.

این گروه فرانسوی-هلندی روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد که در سه ماهه نخست امسال، ۱.۵ میلیارد یورو ضرر کرده است. این ضرر سنگینی برای این شرکت هواپیمایی محسوب می‌شود. سه ماهه نخست امسال نیز با توجه به اینکه بحران کرونا در جهان به قوت خود ادامه داشت فعالیت شرکت‌های هواپیمایی از جمله شرکت هواپیمایی فرانسوی- هلندی ایر فرانس – کی ال ام را تحت تاثیر قرار داد.

فریدریک گاژی مدیر ارشد مالی این شرکت هواپیمایی در گفتگو با این شبکه خبری گفت: محدودیت‌های مستمر سفر منجر به کاهش ۷۳.۴ ٪ در تعداد مسافران و ۵۷ ٪ درآمدها در مقایسه با سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ شده است. اکنون نیز که سه ماهه دوم سال آغاز شده است هیچ پیشرفت قابل توجهی در خصوص تقویت فعالیت‌ها دیده نمی‌شود.

گاژی که در کنفرانس مطبوعاتی تلفنی درباره علمکرد شرکت هواپیمایی فرانسوی- هلندی ایر فرانس – کی ال ام به خبرنگاران توضیح می‌داد ابراز امیدواری کرد که فعالیت‌های شرکت در تابستان امسال به سوددهی برسد.

با توجه به وضع مالی دشوار این شرکت، دولت فرانسه ماه گذشته آن را دوباره تامین مالی کرد. همین تصمیم باعث شد ارزش سهام شرکت از ۱۴.۳ ٪ به ۲۸.۶ ٪ برسد که تقریبا افزایشی دو برابری نشان می‌دهد.

افت دوباره مسافران در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰، قبل از هر چیز حاکی از ادامه بسته بودن مرزها به خاطر مبارزه با شیوع همه گیری کرونا است.

این شرکت هواپیمایی در شرایط عادی مانند رقبای خود یعنی لوفتهانزا و شرکت هواپیمایی آیی‌ای جی IAG (بریتیش ایرویز، ایبریا) در خدمات مسافرتی دور-پرواز فعالیت می‌کند و از همین رو مانند همه این شرکت‌ها از شیوع همه گیری کرونا به شدت متاثر و آسیب پذیر شده است.

گاژی در همین باره می‌گوید: ما نمی‌توانیم بگوییم که وضع همه گیری کرونا در این مرحله، حداقل در سطح بین المللی، واقعاً بهبود یافته است. هر چند که آمار و ارقام ‌ رسمی و داده‌های منتشر شده در خصوص کارزار واکسیناسیون و ایمن سازی مردم در برابر کووید-۱۹، نشان می‌دهد نتایج این کارزار در حال به ثمر نشستن است.

این گروه هواپیمایی که در برگیرنده شرکت‌هایی هواپیمایی ایرفرانس، KLM و ترانساویا است در سه ماهه اول امسال ۴۸ درصد ظرفیت خود از نظر (صندلی- کیلومترهای موجود) نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹، یعنی قبل از شیوع همه گیری کرونا، به کار گرفته است. ایر فرانس – کی ال ام امیدوار است در تابستان امسال این ظرفیت را به ۵۰ درصد برساند.

با وجود پیشرفت‌های انجام گرفته از نظر کارزار واکسیناسیون و ایمن سازی مردم در برابر بیماری کووید-۱۹، در جهان به ویژه در آمریکا، اسرائیل و اروپا، اما اوضاع به گونه‌ای نیست که همه بتوانند سفر کنند. گاژی در بخش دیگر از ‌سخنان از خود در ‌همین باره ‌گفت: ‌ بدیهی است ماه‌ها طول می‌کشد تا به وضعیتی برسیم که بتوان آن را با قبل از شیوع همه گیری کرونا مقایسه کرد.

از زمان شیوع همه گیری کرونا، این شرکت هواپیمایی ۷.۱ میلیارد یورو در سال ۲۰۲۰ بود.
کمک‌های مالی دولت به این شرکت در ۲۱ آوریل گذشته، باعث شد سه میلیارد یورویی که دولت به این شرکت به صورت وام داده بود به سرمایه خالص برای شرکت تبدیل شود.

ایر فرانس دو روز پیش از افزایش سرمایه بیش از یک میلیارد یورویی، خود خبر داد که ۵۹۳ میلیون آن را دولت تامین کرده است.
این مسئول اضافه کرد با این وضع بدهی‌های شرکت در پایان ماه مارس ۱.۵ میلیارد یورو نسبت به پایان دسامبر گذشته افزایش یافته و رقم کلی این شاخص به ۱۲.۵ رسید. اما کمک‌های دولت در ماه آوریل باعث شد چهار میلیارد دلار از میزان بدهی‌های شرکت کاهش یافت.

کد خبر: ۸۷٬۲۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha