۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
۱.۵ درصد کل برق مصرفی قزوین در سال گذشته صرف دستگاه های ماینر شد
معاون شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین:

۱.۵ درصد کل برق مصرفی قزوین در سال گذشته صرف دستگاه های ماینر شد

قزوین- قافله باشی، معاون شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: سال گذشته ۱.۵درصد از کل برق مصرفی استان قزوین برای دستگاه های غیر مجاز ماینر استفاده شده بود که این دستگاه ها از مدار خارج شدند.

سید محمد قافله باشی در گفت و گو با خبرنگار بازار در قزوین اظهار داشت: متاسفانه سال گذشته در قزوین در ۵۱ مرکز تولید ماینر، یک هزار و ۹۹۱ دستگاه های رمز ارز کشف شد.

وی بیان کرد: با توجه به این که این نوع از دستگاه ها بسیار پر مصرف هستند می توان گفت سال گذشته نزدیک به ۱.۵ درصد از کل برق مصرفی استان قزوین توسط این دستگاه ها مصرف شده است که ارزش ریالی آن نزدیک به ۶ میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان بوده است.

معاون شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: این تعداد دستگاه رمز ارز سال گذشته ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار کیلو وات برق مصرف کردند که در شرایط کمبود انرژی و محدودیت های ایجاد شده بسیار آسیب زا بود.

قافله باشی عنوان کرد: فصل بهار و تابستان به دلیل افزایش استفاده از دستگاه های خنک کننده مصرف برق در استان افزایش پیدا می کند که این مسئله می تواند با ایجاد فشار یکباره موجب افت در شبکه توزیع شود.

قافله باشی گفت: با توجه به این که طبق برنامه ابلاغی از سوی وزارت نیرو امسال در استان قزوین موظف به صرفه جویی ۱۵۰ تا ۲۰۰ مگاواتی در مصرف برق استان هستیم که به این منظور برنامه ریزی هایی نیز انجام شده است.

وی افزود: این در شرایطی است که از ابتدای امسال مصرف برق در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است که میانگین افزایش مصرف برق در استان قزوین ۲۴ درصد بوده است.

معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: از این رو لازم است تا در بخش های پرمصرف نظیر بانک ها، روشنایی معابر و ادارات و همچنین مصارف خانگی صرفه جویی صورت گیرد.

کد خبر: ۸۷٬۱۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha