۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶
عمده خسارات سیل بیاضیه مربوط به راه‌ها و باغات است/ کشته شدن ۴ نفر
مدیرکل مدیریت بحران استان یزد:

عمده خسارات سیل بیاضیه مربوط به راه‌ها و باغات است/ کشته شدن ۴ نفر

یزد- بالاکتفی، مدیرکل مدیریت بحران استان یزد در مورد سیلاب بیاضیه گفت: عمده خسارت در ناپایداری جوی اخیر مربوط به راه های اصلی، فرعی و روستایی و نیز باغات و ابنیه بوده که متأسفانه به چهار کشته منجر شد.

احسان بالاکتفی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در مورد خسارت‌های سیلاب بیاضیه که در کیلومتر ۸۰ محور اردکان- چوپانان رخ داد، گفت: پدیده تگرگ بیشترین میزان خسارت‌ها را به باغات و مزارع ایجاد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد بیان کرد: عمده خسارت در ناپایداری جوی و بارش موقتی اخیر مربوط به راه های اصلی، فرعی و روستایی بوده است.

به گفته وی، این حادثه باید در ساعت‌های ابتدایی فروکش می‌کرد چراکه تمام کارشناسان برای برآورد وارد کار شدند اما تلاش‌ها برای یافتن یکی از مفقودان جاده‌ای ناشی از بروز سیلاب دیر جواب داد و متأسفانه چهارمین و آخرین مفقودی حادثه سیل توسط نیروهای امدادی یافت شد.

بالاکتفی در مورد وضعیت خسارت‌های ناشی از این سیلاب، گفت: بامداد روز سه شنبه، ۱۴ اردیبهشت به منطقه عازم شدیم و در جریان امدادرسانی و بررسی موضوع قرار گرفتیم. در وهله اول نوع و منطقه تحت خسارت به وزارت کشور و سامانه سما اعلام شد و میزان خسارت نیز متعاقبا با توجه به کارشناسی انجام شده اعلام می شود.

مدیرکل بحران استانداری یزد در بحث خسارت ابنه و منازل روستای شمس آباد افزود: در روستای شمس آباد بیمه منازل روستایی به طور کامل انجام شده است و مشکلی در مورد پرداخت خسارت‌ها نیست.

وی در خصوص کاهش خسارت های احتمالی در حوادث مشابه احتمالی پاسخ داد: در این باره در وهله نخست باید زیرساخت ها را فراهم کرد که عبارت از استحکام سازی بندهای خاکی، ساماندهی مسیل ها، شناسایی خطرات رودخانه‌های پرخطر است که این مهم در کنار تدارک برنامه‌های آموزشی برای شهروندان و اطلاع رسانی به آنها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی همچنین به عملیات عمرانی ناتمام و احداث پل در مسیر چوپانان اشاره و تصریح کرد: این عملیات عمرانی به زودی به پایان می‌رسد تا در صورت بروز اتفاق مشابه، شاهد تلفات در این مسیر جاده‌ای نباشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد نیز عنوان کرد: عملیات جستجو و نجات با حضور چهار تیم امدادی و بیش از ۱۷ نفر نیروهای هلال احمر و دیگر نیروهای امدادی در منطقه انجام شد.

محسن حرازی گفت: متاسفانه جسد چهارمین و آخرین مفقودی حادثه اخیر ظهر سه‌شنبه  در ۲۰ کیلومتری محل سیل بیاضیه پیدا شد.

کد خبر: ۸۷٬۱۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha