۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
فعالیت ۳۲۵ شرکت فناور و دانش بنیان در آذربایجان شرقی
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

فعالیت ۳۲۵ شرکت فناور و دانش بنیان در آذربایجان شرقی

تبریز- واعظی، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی از فعالیت ۳۲۵ شرکت فناور و دانش بنیان در این استان خبر داد.

عبدالرضا واعظی امروز در حاشیه افتتاح بزرگترین واحد تولید کننده بردهای الکترونیکی کشور در تبریز در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی با داشتن ۱۲ مرکز رشد و فناوری یکی از بزرگترین پارک های علم و فناوری کشور است.

وی با بیان اینکه باید بیش از گذشته به اقتصاد دانش بنیان توجه کنیم و بها دهیم، افزود: هم اکنون ۳۲۵ شرکت فناور و دانش بنیان در آذربایجان شرقی فعال است.

واعظی ادامه داد: ۱۱۰ شرکت دانش بنیان به تولید انبوه در زمینه مکانیک، ساخت و تولید و الکترونیک دست پیدا کرده اند.

وی به افتتاح بزرگترین واحد تولید کننده بردهای الکترونیکی کشور با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهور در تبریز اشاره کرد و گفت: بزرگترین واحد تولید کننده بردهای الکترونیکی کشور توسط شرکت دانش بنیان صنایع صبح پارلار تبریز راه اندازی شده است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه برای این مجموعه بیش از ۱۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است، ابراز داشت: با افتتاح این شرکت، ایران در عرصه تولید بردهای الکترونیکی به خودکفایی رسید و ۷۰ درصد بردهای الکترونیکی مورد نیاز در کشور توسط این شرکت دانش بنیان در تبریز تامین خواهد شد.

وی گفت: این مجموعه دانش بنیان همچنین توان ساخت سالانه ۱۰ هزار دستگاه تلویزیون را دارد.

گفتنی است امروز علاوه بر افتتاح بزرگترین واحد تولید کننده بردهای الکترونیکی کشور، هفت پروژه دیگر در حوزه پارک علم و فناوری در استان های مختلف با اعتبار ۲۴۰۰ میلیارد ریالی به بهره برداری رسید که زمینه اشتغال زایی ۸۹۸ نفر را به صورت مستقیم فراهم می سازد.

کد خبر: ۸۷٬۱۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha