۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
۳ هزار تن گندم بذری از کشاورزان سیستان و بلوچستان خریداری می شود
رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:

۳ هزار تن گندم بذری از کشاورزان سیستان و بلوچستان خریداری می شود

زاهدان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از خرید بیش از ٣ هزار تن گندم بذری از گندم کاران استان در سال زراعی جاری خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، محمد علی نیکبخت اظهار داشت: در سال جاری در برنامه داریم با همکاری مراکز تحقیقاتی و کشاورزان حدود ٣ هزار و ٣٠٠ تن گندم بذری در طبقات پرورشی، مادری و گواهی شده خریداری و پس از بوجاری وضد عفونی بذور برای فصل کشت آتی ذخیره کنیم.

وی افزود: برای تولید گندم بذری در سال زراعی ١۴٠٠-١٣٩٩، به صورت قراردادی با کشاورزان، بیش از ٢ هزار هکتار از گندم زارهای کشاورزان برای تولید بذر تحت پوشش این شرکت قرار گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تاکنون ۶۶٠ تن گندم بذری که عمدتاً از ارقام، سارنگ، سیروان، مهرگان و چمران ٢ می‌باشد از کشاورزان سیستان و بلوچستان خریداری شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ٣٠ درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص قیمت خرید بذری گفت: هر کیلو گندم بذری بسته به نوع طبقه بذری با توجه به تأمین مالی در ابتدای فصل خرید، از ۵٧٠٠ تومان تا ۶٣٠٠ تومان خریداری و وجه مربوطه در اسرع وقت از سوی شرکت خدمات حمایتی به کشاورزان پرداخت می‌شود.

نیکبخت تصریح کرد: در سال گذشته ٢ هزار و ٢٠٠ تن گندم بذری برای کشت تحویل کشاورزان استان سیستان و بلوچستان شده است.

کد خبر: ۸۷٬۱۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha