۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
پروژه پرورش ماهیان خاویاری در فریدونکنار آغاز شد
استاندار مازندران:

پروژه پرورش ماهیان خاویاری در فریدونکنار آغاز شد

فریدونکنار- حسین زادگان، استاندار مازندران گفت: پروژه بزرگ شیلاتی و پرورش ماهیان خاویاری برای اولین بار در استان و در فریدونکنار آغاز شده است.

احمد حسین زادگان در گفتگو با خبرنگار بازار میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در فریدونکنار توسط بخش خصوصی را ۱۰۰ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: آبزی پرروی با اولویت ماهیان خاویاری از جمله پروژه های سرمایه گذاری است.

وی با اظهار اینکه تاکنون پرورش ماهیان خاویاری از طریق آب های سطحی در استان نداشتیم، ارزش اقتصادی این محصول را قابل مقایسه با نفت دانست و گفت: در حوزه فریدونکنار آب های سطحی خوبی برای پرورش ماهیان خاویاری داریم.

وی افزود: همچنین از پساب این مجموعه تولیدی می توان برای کشاورزی و کارکرد دومنظوره مورد بهره برداری قرار گیرد و پرورش ماهیان خاویاری از نظر تامین گوشت و خاویار دارای اهمیت به سزایی است.

حسین زادگان یادآور شد: تسهیلات لازم به دو سرمایه گذار بخش خصوصی برای ساخت مجموعه آبزی پروری ماهیان خاویاری داده شد و پیش بینی می شود کمتر هفت تا هشت ماه آینده این پروژه ها بهره برداری شود.

استاندار مازندران با اظهار اینکه چندین پروژه های اقتصادی و گردشگری بزرگ در شرق و غرب استان آغاز می شود، گفت: به رغم همه محدودیت ها، تحریم و کرونا با کمک بخش خصوصی و مردم برای توسعه استان کارهای خوبی در دست انجام است.

کد خبر: ۸۷٬۰۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha