۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
پرداخت وام به ۲۰ هزار دانشجوی دستیاری
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت خبر داد

پرداخت وام به ۲۰ هزار دانشجوی دستیاری

رحیمی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: امسال به ۲۰ هزار نفر از دانشجویان دستیاری و تحصیلات تکمیلی وام پرداخت می‌شود.

به گزارش بازار، بهروز رحیمی، با اشاره به «مشارکت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در طرح شهید سلیمانی با همکاری وزارت بهداشت» گفت: همکاری مشترک بین وزارت بهداشت و بانک مهر ایران کار بسیار ارزشمندی است تا بخشی از جامعه بتواند در فعالیت‌های مسئولانه و اجتماعی فعالیت کند.

وی با بیان اینکه هدایت کردن و سوق دادن منابع اجتماعی و خیرین به سمت رفع نیازهای سلامت و در حوزه بهداشت اهمیت زیادی دارد که در شرایط کرونا مغتنم است، گفت: امسال با پیگیری‌های صورت گرفته و مساعدت‌های وزیر بهداشت این وام‌ها حداقل به ۲۰هزار دستیار و با رقم بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اتفاق خواهد افتاد که با مشارکت بانک مهر ایران صورت می‌پذیرد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت افزود: در یکسال گذشته صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت نیز با بانک مهر ایران تفاهمنامه‌ای را امضا کرد، به طوری که در سال ۹۹ توانستیم به بیش از ۱۰ هزار نفر از دستیاران وام‌های ۱۵ میلیون تومانی پرداخت کنید. این تسهیلات که از محل منابع بانک مهر ایران بود حدود ۱۵۰ میلیارد تومان را شامل می‌شد.

وی درباره فعالیت‌های صورت گرفته و برنامه‌های امسال صندوق رفاه گفت: امسال با پیگیری‌های صورت گرفته و مساعدت‌های وزیر بهداشت این وام‌ها حداقل به ۲۰هزار دستیار و با رقم بیش از ۳۰۰ میلیاردتومان اتفاق خواهد افتاد که با مشارکت بانک مهر ایران صورت می‌پذیرد.

رحیمی افزود: البته در این زمینه بانک‌های دیگر می‌توانند مشارکت کنند تا از دانشجویان دستیاری و دوره‌های تخصصی که بخشی از نظام درمان و بهداشت را تقبل کرده‌اند حمایت به عمل بیاورند.

وی با بیان اینکه رویکرد اصلی و نحوه پرداخت صندوق رفاه به صورت قرض‌الحسنه است و جامعه هدف ما تمام دانشجویان علوم پزشکی است که شامل حدود ۳۰۰ هزار نفر می‌شود و کاملا نگاه ما قرض‌الحسنه است، گفت: ما می‌توانیم با مکانیسم‌ها یا سرمایه گذاری‌های صندوق رفاه با سایر بانک‌ها همکاری مشترک داشته باشیم، اما خروجی یا آن مبلغی که به دست دانشجو می‌رسد باید قرض‌الحسنه است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت افزود: صندوق رفاه این آمادگی را به طور کامل دارد که با هرکدام از بانک‌ها و موسساتی که تمایل دارند در عرصه بهداشت و درمان قدم بردارند همکاری کند تا در قالب تفاهمنامه‌های مختلف تسهیلاتی را برای دانشجویان اخذ کند.

کد خبر: ۸۷٬۰۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha