۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
۲۴ پروژه بزرگ صنعتی و کشاورزی گیلان نیمه کاره است
استاندار گیلان:

۲۴ پروژه بزرگ صنعتی و کشاورزی گیلان نیمه کاره است

رشت- استاندار گیلان گفت: ۲۴ پروژه بزرگ صنعتی و کشاورزی در استان در دست ساخت و نیمه کاره است پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصدی دارند.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع پس از بازدید از ناحیه صنعتی کیشستان و شهرک گلخانه‌ای این منطقه و برگزاری جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید؛ در گفت‌وگو با خبرنگاران به نامگذاری سال‌جاری تحت عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها اشاره و اظهار کرد: علاوه بر برگزاری جلسات کارگروه در مرکز استان؛ رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی به ویژه نیمه تمام، بازدیدها و بررسی های میدانی جزو برنامه‌ها است.

وی با یادآوری اینکه طی سال گذشته در راستای سیاست راهبردی اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار سال اقدامات خوبی توسط دستگاه‌ها و همت بلند بخش خصوصی و کارآفرینان صورت گرفت، افزود: براساس برنامه، واحدهای با پیشرفت بالای ۶۰ درصد که در نیمه نخست سال شناسایی شده بودند تا پایان سال گذشته به بهره‌برداری رسیدند.

استاندار گیلان به شناسایی واحدهای تولیدی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد طی سال‌جاری نیز اشاره و اضافه کرد: در بخش صنعت ۱۱ و در بخش کشاورزی ۱۳ واحد بزرگ داریم که با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای یک‌هزار و ۶۰۰ جوان بومی به صورت مستقیم اشتغالزایی می‌شود. 

زارع ناحیه صنعتی کیشستان صومعه‌سرا را از نواحی مستعد توسعه و افزایش ظرفیت تولید و اشتغال در استان دانست و گفت: در شهرک گلخانه‌ای و کشاورزی بازدید شده نیز مشکلاتی بود و مورد بررسی قرار گرفت که امیدواریم با تأمین اعتبار در نیمه نخست سال‌جاری، شاهد رفع تنگناهای زیرساختی به ویژه در شبکه توزیع برق و آب باشیم. 

استاندار گیلان امروز از یک واحد تولید صنایع سلولزی که با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۱۲۴ میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه ۴۱ هزار تن نئوپان خام در ناحیه صنعتی کیشستان صومعه‌سرا راه‌اندازی شده، بازدید کرد.

کد خبر: ۸۷٬۰۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha