۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
مازندران صادر کننده خوبی نیست/ ضرورت برندسازی محصولات
استاندار مازندران:

مازندران صادر کننده خوبی نیست/ ضرورت برندسازی محصولات

فریدونکنار- استاندار مازندران با بیان اینکه مازندران تولیدکننده خوبی است ولی صادرکننده خوبی نیست، گفت: به سمت برندسازی و بسته بندی محصولات پیش رویم.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد حسین زادگان پیش ازظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح پروژه های بندر فریدونکنار با بیان اینکه متاسفانه قراردادهای بین المللی و منطقه ای فاقد ضمانت اجرایی است، گفت: در این شرایط همه باید پشتیبان بخش خصوصی و دولت قرار گیریم و اراده مشترکی برای توسعه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه مازندران در تولید مرکبات و برنج دارای برند است، خواستار ترویج و تولید واریته های جدید برای بازارپسندی محصولات شد و گفت: مازندران همیشه تولیدکننده خوبی بود ولی صادرکننده خوبی نبوده است.

استاندار مازندران تصریح کرد: باید به سمت برندسازی و بسته بندی جدید پیش رویم و برای صادرات مرکبات باید پایانه صارداتی داشته باشیم و رابطه درستی با اتحادیه اوراسیا و همسایگان برقرار کنیم.

حسین زادگان تامین کانتینرهای یخچال دار را برای توسعه صادرات ضروری دانست و گفت: از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای برندسازی، بسته بندی و صادرات باید حمایت و موانع رفع شود.

وی با تاکید براینکه منطقه آزاد حق استان به شمار می رود، گفت: تاکنون ایجاد منطقه آزاد در استان فقط در حد حرف بوده و تنها طی دو سال اخیر این طرح مصوب و تصویب شده است.

استاندار مازندران یادآور شد: منطقه آزاد شمال و مازندران برای نجات کشور لازم است و برای تامین کالاهای اساسی و غلات و نهاده های دامی ایجاد این منطقه آزاد ضرورت دارد.

وی با اشاره به مشکلات در بازار مرغ گفت: هنوز در حوزه مرغ و تامین نهاده ها وابسته هستیم و باید بپذیریم بنادر شمالی تنها را برون رفت کشور از تحریم ها است و از ظرفیت بازارهای سی آی اس استفاده کنیم.

کد خبر: ۸۶٬۹۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha