۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
افزایش ۱۰ درصدی اشتغال جدید در بخش کشاورزی شیراز ثبت شد
مدیر جهاد کشاورزی شیراز:

افزایش ۱۰ درصدی اشتغال جدید در بخش کشاورزی شیراز ثبت شد

شیراز- مدیر جهاد کشاورزی شیراز گفت:سال گذشته نزدیک به ۱۰ درصد معادل ۷۴۶ اشتغال جدید در شهرستان ایجاد و در سامانه رصد بخش کشاورزی استان فارس ثبت شده است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی شیراز، ذبیح الله سیروسی گفت: سال ۹۸ حدود ۶۸۰ مورد اشتغال جدید در بخش کشاورزی شهرستان شیراز ایجاد شده بود، حال آنکه سال ۹۹ بالغ بر ۲۲۷ مورد اشتغال دائم و ۵۱۹ مورد اشتغال موقت در زیربخش‌های هشتگانه کشاورزی ثبت شده است.

او با بیان اینکه توسعه صنعت در بخش کشاورزی  علاوه بر افزایش درآمد کشاورزان و تنظیم بازار و ثبات قیمت‌ها، باعث ایجاد اشتغال جدید و پایدار می‌شود، افزود: صنایع وابسته به کشاورزی در شهرستان شیراز رکورد دار ثبت ۱۱۴ شغل دائمی جدید در سال گذشته شد.

سیروسی در عین حال گفت: با توجه به نیاز زیر بخش باغبانی در به کارگیری نیروی انسانی برای انجام عملیات های باغی، این زیر بخش با ۲۶ اشتغال دائم و ۱۸۲ شغل موقت بیشترین میزان اشتغالزایی در شهرستان شیراز را در بازه زمانی سال گذشته ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان شیراز با وجود واحد های دامپروری موفق و متعدد و با تولید سالیانه قریب به چهار هزار تن گوشت و ۹۳ هزار تن شیر از شهرستان برتر استان فارس در تولید محصولات دامی است، بیان کرد: این زیر بخش نیز با ۱۶ فرصت شغلی دائم و ۱۱۸ مورد فصلی سهم بسزایی در ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شیراز گفت: ایجاد فرصت های شغلی جدید برای زنان روستایی و خانه دار از اهداف مد نظر جهاد کشاورزی است از این رو با تلاش های انجام شده در زیر بخش آموزش، ترویج و زنان روستایی ۴۳ فرصت شغلی دائمی شکل گرفت.

سیروسی اضافه کرد: زیر بخش‌های زراعت، آب و خاک، مکانیزاسیون، شیلات و دامپزشکی از دیگر زیر بخش‌های اشتغالزا در شهرستان شیراز هستند که موجب ایجاد ۲۴۷ مورد اشتغال جدید شده است.

وی گفت: با توجه به گسترش فناوری تولید در قالب بهبود مکانیزاسیون، ارتقای بهره وری نیروی کار، گسترش مهارت و سطوح تخصص در فعالیت های بخش کشاورزی، افزایش قابل توجه بازده تولید، گذار کشاورزی از تولید سنتی به پیشرفته و استفاده از فناوری های نوین، اشتغالزایی بخش کشاورزی متناسب با سهم فعالیت های این بخش در اقتصاد ملی است و نمی توان انتظار نامعقول و دستوری از اشتغال زایی بخش کشاورزی داشت.

کد خبر: ۸۶٬۹۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha