۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
پروژه مشترک عربستان و امارات برای عرضه ارز دیجیتال بانک مرکزی
خاورمیانه هم وارد میدان شد؛

پروژه مشترک عربستان و امارات برای عرضه ارز دیجیتال بانک مرکزی

در این روزه خبرهای زیادی در مورد عرضه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یا برنامه ریزی برای عرضه آن به گوش می رسد. امارات و عربستان در نظر دارند اولین ارز دیجیتال مشترک بانکی را وارد بازار کنند.

بازار؛ گروه بین الملل: در این روزها که بانکهای مرکزی برای عرضه ارز دیجیتال بانکی یا (سی بی دی سی) با یکدیگر رقابت می کنند و هر روز گزارشهایی در مورد وضعیت کشورهای مختلف در این زمینه ارایه می شود، این سوال وجود دارد که کشورهای خاورمیانه در کجای این میدان رقابتی قرار دارند؟

وب سایت Finextra در این مورد نوشت: «بانکهای مرکزی کشورهای امارات و عربستان سعودی برای تولید ارز مجازی مشترک با یکدیگر همکاری می کنند. طبق گزارشهای ارایه شده توسط مقامات این دو کشور طی ۱۲ ماه گذشته این مشارکت جریان داشته است و پروژه  ایجاد ارز مجازی مشترک در کشور با عنوان پروژه «عابر» پروژه ای موفقیت آمیز توصیف شده است. هدف از این پروژه ایجاد ارزی مشترک است که ضمن استفاده در داخل کشور برای مبادلات بین دو کشور هم کاربرد داشته باشد و هزینه های کلان تبدیل نرخ ارز را شامل نشود. در ضمن توریستها هم می توانند به جای استفاده از دلار یا پول رایج دو کشور از این ارز دیجیتال استفاده کنند.»

بانک مرکزی عربستان در مورد این طرح بیانیه ای صادر کرد و در این بیانیه نوشت: «عرضه ارز مجازی مشترک بین دو کشور می تواند به معنای پیشرفتی نسبت به سیستم های پرداخت مرکزی کنونی مانند سوئیفت محسوب شود ضمن اینکه پروسه تبادلات مالی در فعالیتهای تجاری خارجی را بسیار سریع تر خواهد کرد.»

این وب سایت با اشاره به افزایش سرمایه گذاری در دنیا برای عرضه ارزهای دیجیتال و رمزارزهایی مانند اتریوم و بیت کوین نوشت: «کشورهای خاورمیانه باید برای همسو شدن با تحولات مالی در دنیا دست به کار شوند. هم اکنون رقابت زیادی در بازار جهانی برای عرضه ارز دیجیتال دولتی کشورها، ارزهای دیجیتال مشترک و ایجاد مسیرهای موازی برای تجارتهای چندجانبه در جریان است. بازار رمز ارزها  از جمله بیت کوین و اتریم رونق زیادی دارد و هر روز سهم بیشتری از مبادلات با استفاده از این روشهای جدید مبادلات مالی انجام خواهد شد. این کشورها هم باید برای بهره گیری از این فضای تازه اقتصادی و مالی دست به کار شوند و در نظر داشته باشند که دنیای آینده دنیای اقتصاد دیجیتال و پول های دیجیتال است.»

البته در برخی از خبرها در مورد شروع پروژه های مطالعاتی برای ارایه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی در کشورهای خاورمیانه شنیده می شود ولی هیچ یک تا کنون موفقیتی در این حوزه نداشته اند و در این رقابت جهانی جا مانده اند.

کد خبر: ۸۶٬۸۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha