۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
صادرات اردبیل به ۲۷۰ میلیارد تومان رسید/ فعال سازی کارخانجات بزرگ
استاندار اردبیل:

صادرات اردبیل به ۲۷۰ میلیارد تومان رسید/ فعال سازی کارخانجات بزرگ

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: یکی از اهداف مهم استان اردبیل اهمیت به بخش صادرات برای جبران مشکلات اقتصادی است که در همین راستا علی‌رغم وجود کرونا صادرات اردبیل به ۲۷۰ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار بازار، اکبر بهنامجو ظهر دوشنبه در جلسه بررسی وضعیت استان در حوزه صنعت و تولید در محل استانداری اردبیل اظهار داشت: یکی از اهداف مهم اردبیل اهمیت به بخش صادرات برای جبران مشکلات اقتصادی است که به همین منظور علی‌رغم وجود کرونا صادرات این استان به ۲۷۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی برنامه‌ریزی در راستای توسعه و رونق تولید را مهم عنوان کرد و افزود: به همین منظور در استان اردبیل فعالیت‌های خوبی در حال اجراست که با جدیت ادامه خواهد داشت و در این زمینه تمام سعی و تلاش ما ایجاد حمایت‌های مناسب و نیز بسترسازی در این راستا است.

استاندار اردبیل ادامه داد: طبق تمهیدات به عمل آمده و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، امسال کارخانجات بزرگی در استان اردبیل فعالیت خود را آغاز می‌کنند که بدون شک در توسعه و رونق تولید اتفاقات خوبی رخ خواهد داد که به همین منظور فاز نخست کارخانه کریستال آغاز می‌شود که به نوبه خود بسیار حائز اهمیت است.

بهنامجو تصریح کرد: فاز دوم آرتاویل تایر نیز از بخش‌های توسعه یافته حوزه صنعت است و به دنبال فعال‌سازی و توسعه کارخانه نئوپان با واگذاری به سرمایه‌گذار دیگر هستیم و تا خرداد ماه نیز کارخانه کامیون‌سازی با ساخت ۲۰۰ دستگاه کامیون کار خود را آغاز خواهد کرد.

استاندار اردبیل افزود: ۱۰۰ واحد نیز هدفگذاری شده که وارد مدار فعالیت شوند که بدون شک در توسعه استان نقش اساسی ایفا خواهد کرد که امیدواریم با همکاری بانک‌های عامل و دستگاه‌های مربوطه بتوانیم در راستای اشتغال‌زایی و رفع مشکلات اقتصادی استان پله‌های ترقی را بپیماییم.

کد خبر: ۸۶٬۷۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha