۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
دولت سیزدهم بدون شعارزدگی نسبت به حمایت از تولید و مانع‌زدایی اقدام کند
رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران:

دولت سیزدهم بدون شعارزدگی نسبت به حمایت از تولید و مانع‌زدایی اقدام کند

روغنی گلپایگانی، رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران می‌گوید: دولت باید فارغ از هرگونه شعار، تحقق شعار سال ۱۴۰۰ را که خواسته اصلی فعالان بخش خصوصی است، محور قرار دهد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، زمان زیادی تا انتخابات ریاست‌جمهوری و شروع به کار دولت سیزدهم باقی‌ نمانده است. اقتصاد ایران که در چند سال گذشته با مشکلات متعددی در داخل و خارج از کشور مواجه بوده انتظار می‌رود با نزدیک شدن به شروع دولت جدید و هم‌زمان رایزنی‌ها برای احیای برجام، فصل جدیدی را تجربه کند؛ اما فعالان اقتصادی تأکید می‌کنند تا زمانی که دولت‌ جدید برای هرگونه برنامه‌ریزی، بخش خصوصی را محور اصلی برای مشورت قرار ندهد، اقتصاد همان تلاطمانی را تجربه خواهد کرد که در طول هشت سال گذشته با آن مواجه بود. ضمن اینکه فعالان بخش خصوصی تأکید می‌کنند باید اعتماد به بخش خصوصی نه‌تنها در حرف بلکه در عمل هم عملیاتی شود.

در همین زمینه، ابوالفضل روغنی گلپایگانی، رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران معتقد است: در شرایطی که مهم‌ترین رکن کشور اقتصاد است، مسئولان باید برای امنیت اقتصادی، مشورت با بخش خصوصی را محور قرار دهند و در راستای تحقق شعار سال برای حمایت از تولید، موانع موجود را رفع کنند.

وی می‌افزاید: به نظر من تحقق شعار سال، خواسته اصلی فعالان بخش خصوصی است. بارها بخش خصوصی مهم‌ترین موانع تولید اعم از قوانین ضد تولید و مهم‌تر از همه تورم قوانین را گوشزد کرده است. حتی راهکارهای عملیاتی برای حل آن‌ها را هم ارائه داده است، اما متأسفانه گوش دولت به این راهکارها بدهکار نیست.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران تأکید می‌کند: مهم‌ترین وظیفه دولت در صد روز اول، پیگیری و اجرایی شدن همان مسائلی باشد که سد راه تولید و تولیدکنندگان است. هر زمان هم که این چالش‌ها رفع شود، خودبه‌خود پشتیبانی از تولید محقق خواهد شد.

او درعین‌حال خاطرنشان می‌کند که برای تحقق شعار سال، دولت باید شعار را کنار بگذارد و وارد میدان عمل شود.

روغنی گلپایگانی می‌گوید: معمولاً از ابتدای سال که مقام معظم رهبری شعار سال را انتخاب می‌کنند دستگاه‌های اجرایی مختلف برنامه‌های خود را در جهت تحقق این شعار عنوان می‌کنند اما معمولاً برنامه‌ها در حد شعار باقی می‌ماند و کمتر کسی ناظر بر اجرای آن‌هاست.

او با اشاره به صحبت‌های روز گذشته مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر گسترش صنایع کوچک و متوسط می‌گوید: به نظر من دولت باید تکلیف خود را بنگاه‌های کوچک و متوسط مشخص کند. آیا ما واقعاً می‌خواهیم SME محور باشیم؟ اگر قرار است بر این مبنا حرکت کنیم قرار است چه اقدامات عملیاتی انجام دهیم؟ چون ما در داخل کشور با یک پارادوکس مواجه هستیم. درحالی‌که بیش از ۸۰ درصد اقتصاد را بنگاه‌های کوچک و متوسط تشکیل می‌دهد اما متأسفانه تمام توجه و تسهیلات متوجه بنگاه‌های بزرگ است؛ بنابراین وقتی این پارادوکس حل نشود، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم SME تا گسترش یابد.

کد خبر: ۸۶٬۷۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha