۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
انشعاب گاز ارگ‌نوشیجان متصل و زیرساخت‌های خدماتی آن تکمیل می‌شود
مدیرکل میراث‌فرهنگی همدان:

انشعاب گاز ارگ‌نوشیجان متصل و زیرساخت‌های خدماتی آن تکمیل می‌شود

همدان - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از اتصال انشعاب گاز ارگ‌نوشیجان و تکمیل زیرساخت‌های خدماتی آن در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش بازار و به‌نقل از روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اسان همدان، علی مالمیر گفت: ارگ نوشیجان یکی از قدیمی­‌ترین بناهای جهان محسوب می­‌شود که در شهرستان ملایر و در روستای شوشاب واقع شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: بررسی­‌های باستان‌شناسی نشان داده که این تپه‌ باستانی دارای سه طبقه‌ تاریخی است که طبقه‌ اول متعلق به دوران‌ مادها، طبقه‌ دوم مربوط به دوران هخامنشیان و طبقه‌ سوم مربوط به حکومت‌ ساسانیان بوده است.

وی گفت: نوشیجان یکی از بناهای واجد ارزش و منحصر به فرد کشور است که برای استان دارای اهمیت زیادی بوده و یکی از پتانسیل‌های اصلی جذب گردشگر، به خصوص گردشگر خارجی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: پایگاه نوشیجان به واسطه فاصله ۲۰ کیلومتری که با شهر ملایر دارد، تامین زیرساخت‌ها و انشعابات خدماتی آن مانند آب‌شرب، گاز و برق، مستلزم هزینه‌کرد بیشتری نسبت به بناهای داخل شهر است.

مالمیر ادامه داد: نوشیجان در سال‌های گذشته دارای امتیاز برق و آب چاه بوده و در سال ۱۳۹۹ انشعاب آب ‌شرب متصل و برای ایجاد زیرساخت گاز نیاز به ساخت اتاقک کابینتی، دستگاه فشار شکن، همچنین ایجاد زیرگذر از جاده به پایگاه بود که با مساعدت مدیرکل امور پایگاه‌های کشور تامین اعتبار و تمام اقدامات انجام شده و بزودی انشعاب گاز پایگاه متصل و زیرساخت‌های خدماتی آن تکمیل می‌شود.

کد خبر: ۸۶٬۶۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha