۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
تصویب منطقه آزاد اردبیل نیازمند ۳۰ رای در مجمع تشخیص مصلحت نظام است
نماینده مردم اردبیل در مجلس:

تصویب منطقه آزاد اردبیل نیازمند ۳۰ رای در مجمع تشخیص مصلحت نظام است

اردبیل- موسوی، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب نهایی منطقه آزاد تجاری استان اردبیل با پوشش پنج شهرستان به ۳۰ رای اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام نیاز دارد.

سیدکاظم موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: بعد از سال‌ها تاخیر و تعلل تصویب نهایی لایحه راه‌اندازی منطقه آزاد استان اردبیل در مرحله بررسی مجمع تشخیص مصلحت نظام است که رایزنی با اعضا برای تصویب نهایی این لایحه انجام شده است.

وی با رد شایعه کاهش محدوده این منطقه آزاد و حذف نمین از این محدوده خاطرنشان کرد: به هیچ وجه تصویب ابتر و ناقص این لایحه مورد تائید و پیگیری ما نیست و ضرورت دارد همه پنج شهرستانی که در محدوده منطقه آزاد قرار دارند، به همراه مرکز استان از مزایای این منطقه بهره‌مند شوند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نامگذاری سال ۱۴۰۰ به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها را یادآور شد و بیان کرد: در گام اول با حمایت سرمایه‌گذاران و کارآفرینان باید تولید مورد تقویت قرار گرد و در کنار آن امر پشتیبانی از سوی دولتمردان به انجام برسد.

موسوی ادامه داد: نباید دولتمردان به بهانه ماه‌های پایانی فعالیت‌های خود دست از پیگیری‌ها و نظارت‌ها بردارند بلکه تا آخرین روز خدمت باید دولت دوازدهم مسئولیت و ماموریت خود را در همه حوزه‌ها به شایستگی انجام دهد.

وی ورود مجلس را به حوزه مانع‌زدایی‌ها و اصلاح قوانین مزاحم یادآور شد و تصریح کرد: مجلس بدون تسامح و سهل‌انگاری تلاش می‌کند تا تمامی بسترهای حمایتی را از بخش تولید و اشتغال به وجود آورده و به تقویت نظام اقتصادی کشور کمک کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از جامعه کارگری به عنوان نیروهای مولد در عرصه تولید و تحول اقتصادی یاد کرد و گفت: شایسته نیست این جامعه فداکار و تلاشگر مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار گیرد و حق و حقوق واقعی آنها نادیده گرفته شود.

موسوی به شهرداری اردبیل پیشنهاد کرد؛ برای ساماندهی کارگران فصلی در میادین شهر مکانی مناسب تدارک دیده تا آنها دلگرم به فعالیت در بخش ساخت و ساز و حوزه عمرانی شوند.

وی با اشاره به هزینه بالای بیمه کارگران ساختمانی به شکل آزاد تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزود: رئیس سازمان تامین اجتماعی سهمیه ویژه‌ای را با پرداخت یارانه دولتی برای پوشش بیمه‌ای کارگران ساختمانی در استان در نظر گرفته تا دغدغه این گروه آسیب‌پذیر رفع شود.

کد خبر: ۸۶٬۵۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
      0 0
      تور رو خدا دیگه اینقدر حق و حقوق این شهرستان پارس اباد رو ضایع نکنید.خدا هست.روزی جوابگو خواهید بود