۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
فرار سرمایه‌ها به خارج از اصفهان/ زمین‌های بلا استفاده در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد
نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس:

فرار سرمایه‌ها به خارج از اصفهان/ زمین‌های بلا استفاده در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد

اصفهان- نقدعلی، نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس گفت: محدودیت‌های موجود و به ویژه کمبود زمین موجب شده بسیاری از سرمایه‌های تولیدی به خارج از استان منتقل شود و این امر در خمینی‌شهر به ویژه مشهود است.

حجت الاسلام محمد تقی نقدعلی در گفت‌گو با خبرنگار بازار، با اشاره به عدم وجود زمین و فضای مناسب سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی تولید و کسب و کار در استان صنعتی اصفهان اظهار داشت: در کلان شهر اصفهان برای رفع این مشکل با مدیر کل شهرک‌ها رایزنی شده تا زمین‌های بلااستفاده بایکوت نماند و از کسانی که فعالیت جدی ندارند بازپس گرفته شود.

وی با بیان اینکه مباحث فاضلاب، آب و امنیت شهرک صنعتی باید به شکل جدی  مورد پیگیری قرار گیرد، گفت: بحث انتقال پایگاه هلال احمر به این شهرک برای سلامتی کارکنان به سرانجام رسید.

محدودیت‌های توسعه صنایع و زمین‌های بلااستفاده
نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات تولید در حوزه انتخابیه و در شهرستان خمینی شهر، گفت: با توجه به محدودیت زمین و منابع، این شهرستان به شکل کلی مبتلا به مشکل سرمایه گذاری و تولید است طبیعی است با توجه به اینکه صنایع تا شعاع ۵۰ کیلومتری شهرستان مطابق قانون نمی تواند دایر شود باید در ارتباط با مشکل زمین چاره اندیشی اساسی انجام شود.

نقدعلی ادامه داد: در حال حاضر شهرک صنعتی خمینی‌شهر تنها برای صنایع غذایی، برق و الکترونیک، و صنایع غیر آلاینده مانند حوله بافی خدمات ارائه می‌دهد اما مقرر شده تا زمین‌ها بلااستفاده در بازه زمانی محدود برای فعالیت صنایع در اختیار فعالان تولید قرار بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: محدودیت های قانونی و نبود زمین باعث شده بسیاری از سرمایه‌های شهرستان خمینی‌شهر را به شهرهای مجاور مانند شاهین‌شهر و علویجه بفرستیم و اکنون درصد بالایی از مرغ‌داری‌ها درشهرستان اردستان مشغول فعالیت هستند.

قانونی برای رفع موانع کشاورزی
نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تورم و گرانی و بی توجهی به ظرفیت داخل گفت: سیاست قطعی حمایت از تولید داخل که مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی تاکید داشتند یک شعار نیست که در جای جای این کشور هزاران هکتار زمین و آب وجود دارد اما برنامه‌ریزی صحیحی برای زیرکشت بردن مطلوب آنها نیست.

نقدعلی بیان داشت:. قانونی را برای رفع موانع کشاورزی وضع کردیم که هفته آینده در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ این قانون بنا دارد که عرصه تولید را بالا ببرد  چراکه برای غلبه بر تورم و گرانی چاره ای جز تقویت تولید داخلی نیست.

وی با بیان اینکه سیاست گذاری ها در نوع تولید اشتباه است، گفت: در کشور ما که سالیانه دو و نیم میلیون تن گوشت سفید و مرغ تولید می‌کرد، یک مرتبه کار به جایی رسید که برای بازه زمانی ده روزه ۵۰ هزار تن گوشت مرغ وارد کردیم که بخشی از آن به دلیل رانت و دست هایی پشت پرده است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است که مجریانی در کشور به روی کار بیایند که بر مسائل اساسی متمرکز شوند زیرا تاکنون متاسفانه تمام هم و غم مسائل کشور به مسائل سیاسی و مذاکره ختم شده است و به توان داخلی توجه نشده است.

کد خبر: ۸۶٬۵۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha