۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
انجام ۷۷۰۰ مورد بازرسی از کارگاه های مشمول قانون کار در استان همدان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان عنوان کرد:

انجام ۷۷۰۰ مورد بازرسی از کارگاه های مشمول قانون کار در استان همدان

همدان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از انجام هفت هزار و ۷۴۷ مورد بازرسی از کارگاه های مشمول قانون کار در استان همدان خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل ازروابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان؛ احمد توصیفیان گفت: یکی از وظایف مهم وزارت کار، بازرسی است که از عوامل موفقیت و پیشرفت در دولت به شمار می­‌رود.

وی با بیان اینکه امروزه بحث پیشگیری از حوادث و پیروی از آئین‌نامه‌های قانونی یک هدف نهایی در بازرسی کار به شمار می­‌رود؛ گفت: این مقوله در کاهش هزینه‌های اضافی ناشی از حوادث موثر است و از سویی به دلیل منافع بلندمدت اقتصادی و اجتماعی از جمله حفظ نیروی کار، قدرت تولید و کیفیت، باعث ایجاد انگیزه در کارفرمایان و ایجاد امنیت شغلی می­‌شود.

توصیفیان اظهارکرد: استان همدان دارای ۱۶ بازرس کار است که سال گذشته تعداد پنج هزار و ۶ بازرسی ادواری و دو هزار و ۷۳۸ فقره بازرسی موردی از کارگاه های مشمول قانون کار استان توسط بازرسان صورت گرفته و تعداد ۶۰۲ کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاه های مشمول قانون کار استان همدان تشکیل شده است.

وی گفت: حدود ۹۰ درصد حوادث ناشی از کار به علت رفتارهای غیر ایمن و خطاهای انسان روی می دهد بنابراین مهم ترین و اساسی ترین راه افزایش رفتارهای ایمن و کاهش رفتارهای غیر ایمن، آموزش کارگران و کارفرمایان در زمینه ایمنی و بهداشت کار است.

توصیفیان گفت: پارسال در بخش آموزش ایمنی کارگران و کارفرمایان تعداد ۸۶ دوره آموزشی برای ۸۳۷ نفر کارگر و تعداد۳۵  دوره آموزشی برای ۲۹۲ نفر کارفرما صورت پذیرفت.

توصیفیان اظهار کرد: همچنین تعداد ۱۴۸ درخواست تایید صلاحیت مسول ایمنی کارگاه ها واصل شد که از این تعداد، ۱۱۹ مورد تایید، تعداد ۱۰ مورد عدم تایید، ۱۶ مورد عودت و سه مورد پایان قرارداد توسط این اداره کل مورد بررسی قرار گرفت.


کد خبر: ۸۶٬۵۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha