۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
واحد شماره ۲ نیروگاه برق شهید مفتح به مدار تولید بازگشت
با پایان یافتن تعمیرات؛

واحد شماره ۲ نیروگاه برق شهید مفتح به مدار تولید بازگشت

همدان - اختری، معاون تولید نیروگاه برق شهید مفتح گفت: واحد ۲۵۰ مگاواتی شماره ۲ نیروگاه شهید مفتح پس از انجام تعمیرات دوره ای به شبکه برق کشور متصل شد.

پژمان اختری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: واحد شماره دو نیروگاه شهید مفتح پس از انجام تعمیرات دوره ای باموفقیت به شبکه سراسری متصل شد.

اختری اظهار کرد: این تعمیرات به منظور رفع محدودیت های تولید و آماده سازی واحد برای تولید حداکثری در پیک تابستان امسال صورت گرفت.

وی اظهار کرد: تعمیرات دوره ای واحد دو در حداقل زمان و با بهترین راندمان با تلاش، همدلی و همراهی معاونت های تعمیرات، تولید، مالی پشتیبانی و مهندسی به انجام رسید.

معاون تولید نیروگاه برق شهید مفتح اهم اقدامات این دوره از تعمیرات را تمیزکاری داکت های دود، قلیاشویی ریهیت، اکونومایزر و ایرهیتر شستشوی استیم ایرهیتر های اولیه و ثانویه.تعمیرات داکت های دود و اکسپنشن ها، تعویض بسکت های آسیب دیده ایرهیتر، بازدید کارت‌های ابزاردقیق، بازدید ژنراتور و اکسایتور و انجام پرمیت های موکول به توقف واحد برشمرد و عنوان کرد: انجام این اقدامات در شرایط سخت و دشوار موج چهارم شیوع بیماری کرونا و در کوتاه ترین زمان و بهترین کیفیت انجام گرفت.

اختری در ادامه افزود: همزمانی پیک چهارم کرونا و ماه رمضان با پروژه تعمیرات این واحد شرایط بسیار سختی را پدید آورده بود که با درک صحیح پرسنل از محدودیت‌های شبکه برق و نیاز مراکز بهداشتی و درمانی به انرژی الکتریکی با کار جهادی و شبانه روزی، تعمیرات ۲۵ روزه واحد دو این مجموعه طی ۱۸ روز به پایان رسید.

وی با اشاره به کاهش نزولات آسمانی، گرمای زودهنگام و لزوم آمادگی نیروگاه های حرارتی، بر عزم جدی پرسنل نیروگاه در تولید حداکثری انرژی پایدار در پیک مصرف تابستان امسال و تکرار موفقیت ها تاکید کرد.

معاون تولید نیروگاه برق شهید مفتح گفت:  نیروگاه شهید مفتح دارای چهار واحد ۲۵۰ مگاواتی در مجموع به ظرفیت هزار مگاوات در کیلومتر ۴۵ جاده همدان تهران واقع شده که در سال گذشته علاوه بر کسب عنوان برتر آمادگی تولید، موفق شد رکورد ۲۸ ساله تولید از ابتدای تأسیس تا کنون را به ثبت برساند.

کد خبر: ۸۶٬۵۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha