۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
۴۲ مرکز گندم و کلزا کشاورزان مازندرانی را خریداری می کنند
معاون استاندار مازندران:

۴۲ مرکز گندم و کلزا کشاورزان مازندرانی را خریداری می کنند

ساری- خیریان پور، معاون هماهنگی اقتصادی استاندار مازندران گفت: ۴۲ مرکز خرید گندم و کلزا محصول مازاد نیاز مصرف کشاورزان را در استان خریداری خواهند کرد.

حسن خیریان پور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه حدود هفت هزار هکتار از مزارع استان به زیر کشت کلزا رفته است، افزود: ۱۴ مرکز برای خرید تضمینی این محصول از کشاورزان برپا می شود.

وی قیمت خرید تضمینی محصول کلزا را ۱۱ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم بیان کرد و گفت: خرید تضمینی این محصول از نیمه ماه جاری انجام می شود.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود ۱۱ هزار تن محصول در استان تولید و خریداری شود از کشاورزان خواست تا نسبت به تحویل و فروش محصول به مراکز تعیین شده اقدام کنند.

خیریان پور همچنین سطح گندمزارهای استان را ۵۵ هزار هکتار ذکر کرد و گفت: برای خرید تضمینی محصول گندم نیز در استان ۲۸ مرکز خرید پیش بینی و طراحی شده است.

معاون استاندار مازندران با اظهار اینکه میزان تولید گندم استان ۱۶۴ هزار تن پیش بینی می شود، اظهار امیدواری کرد بیش از ۱۰۰ هزار تن محصول مازاد مصرف و نیاز از کشاورزان استان خریداری شود.

وی با اشاره به رشد قیمت محصول گندم نسبت به سال های قبل اظهار داشت: این محصول به قیمت پنج هزار تومان به ازای هر کیلوگرم خریداری خواهد شد.

کد خبر: ۸۶٬۵۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha