۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
۱۵۸ هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران به عراق صادر شد
مدیر کل استاندارد ایلام:

۱۵۸ هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران به عراق صادر شد

ایلام - مدیرکل استاندارد ایلام‌ گفت: گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۸ هزار تن کالای استاندارد از مرز بین المللی سپهبد شهید قاسم سلیمانی مهران به عراق صادر شده است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی استاندارد ایلام، مهناز همتی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۸ هزار تن کالای استاندارد از مرز بین المللی سپهبد شهید قاسم سلیمانی مهران به عراق صادر شده که بیشتر کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل شامل سنگ های ساختمانی، سنگ آهن، کاشی، میلگرد، مواد شیمیایی و قطعات یدکی خودرو بوده است.

به گفته وی، در این مدت تعداد یک هزار و ۵۱۸ مورد آزمون تعیین ماهیت کالاهای صادراتی توسط کارشناسان این اداره کل انجام شده است.

مدیرکل استاندارد ایلام یادآور شد: کنترل کیفیت کالاهای صادراتی و جلوگیری از صدور کالاهای نامرغوب در راستای حفظ بازارهای جهانی از مهمترین اهداف طرح صدور گواهینامه استاندارد در استان به شمار می رود.

همتی با اشاره به قوانین موجود در خصوص کنترل کیفیت کالاهای وارداتی و صادراتی از سوی ادارات استاندارد، ادامه داد: بر اساس این قوانین تمام اقلامی که مشمول استانداردهای اجباری در واردات و صادرات می شوند، باید پیش از ورود به کشور یا خروج از آن تاییدیه های استاندارد را دریافت کنند.

کد خبر: ۸٬۶۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha