۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
شرکتی دانش بنیان در تبریز به فناوری تولید الکتروموتور دست پیدا کرد
تامین ۲۰ درصد نیاز کشور به الکتروموتور

شرکتی دانش بنیان در تبریز به فناوری تولید الکتروموتور دست پیدا کرد

تبریز- یک شرکت دانش بنیان مستقر در تبریز با شکستن انحصار تولید الکتروموتور توسط شرکت‌های خارجی، موفق شده نه تنها ۲۰ درصد نیاز کشورمان به این محصول راهبردی را تامین، بلکه تولیدات خودرا صادر نیز کند.

به گزارش بازار، محمد حقیقی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان می گوید: ایران تا یک دهه قبل تا ۸۰ درصد وابسته به واردات انواع الکتروموتور بود.

وی با اشاره به تحریم صادرات الکتروموتور به ایران در سال های اخیر اضافه می کند: با این اقدام آمریکا و همپیمانانش، فعالیت خیلی از کارخانه ها و واحدهای تولیدی به نصف کاهش یافت.

وی ادامه می دهد: شرکت ما توان تولید روزانه ۳۵ تن انواع روتر استاتور را دارد که به مثابه قلب هر الکتروموتور محسوب می شود و در سایه تلاش مهندسان جوان شرکت، طراحی و بومی سازی شده است.

حقیقی تاکید می کند: طراحی و تولید قالب های الکتروموتور توسط شرکت ما بومی سازی شده و این اقدام، پای بسیاری از قطعات خارجی الکتروموتور را از کشور کوتاه کرده است.

وی یادآوری می کند: این شرکت حالا توان تولید انواع الکتروموتورهای کولری، خودرویی و صنعتی و انواع لوازم منزل را دارد.

وی می گوید: این شرکت روزانه ۲ هزار دستگاه الکتروموتور در تراز برندهای معروف خارجی، تولید و از خروج سالیانه میلیون ها دلار ارز جلوگیری می کند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولید الکتروموتور در تبریز اضافه می کند: شرکت ما علاوه بر تامین ۲۰ درصد نیاز داخلی کشور به الکتروموتور، تولیدات خود را به کشورهای عراق، افغانستان، سوریه و ترکیه نیز صادر می کند.

وی اضافه می کند: با توجه به فراهم بودن بسترهای لازم، در صورت حمایت های مادی و معنوی، خط مونتاژ الکتروموتورهای سنگین و یخچال هم در این مجموعه می تواند در عرض یک سال راه اندازی شود.

حقیقی، بلوکه شدن دارایی های شرکت و نیز کاغذبازی های زاید و طولانی و نیز دلال بازی در بازار مواد اولیه را از جمله مشکلات این شرکت دانش بنیان در مسیر تولید الکتروموتور با هدف قطع نیاز کشور به تولیدکنندگان خارجی ذکر می کند.

کد خبر: ۸۶٬۴۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha