۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
سردرگمی فعالان اقتصادی بواسطه تعدد قوانین و مقررات
رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس مطرح کرد

سردرگمی فعالان اقتصادی بواسطه تعدد قوانین و مقررات

حسینی، رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید در مجلس شورای اسلامی با اشاره بر لزوم افزایش هم افزایی و قدرت ریسک پذیری در بین مدیران، تعدد قوانین را یکی از موانع اصلی در بخش تولید دانست.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، سید شمس الدین حسینی در جلسه هم‌اندیشی و ارائه بسته پیشنهادی وزارت صمت در زمینه پشتیبانی و مانع‌زدایی از بخش تولید ضمن تشریح وضعیت اقتصادی کشور گفت: با توجه به شرایطی که وجود دارد گرچه همچنان مشکلات مربوط به تحریم‌ها و شیوع بیماری کرونا ادامه دارد اما چشم‌انداز سال ۱۴۰۰ بهتر خواهد بود.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال‌های اخیر قدرت ریسک‌پذیری در بین مدیران کاهش پیدا کرده است، افزود: نمی توان از مدیری که قدرت ریسک پذیری ندارد، انتظار کارهای بزرگ داشت و در کنار این موضوع، مسئله کاهش هم افزایی بین بخش‌های مختلف هم وجود دارد که این موضوع نیز باعث ایجاد مشکلات و موانع متعددی در حوزه اقتصادی شده است.

نماینده مردم تنکابن، رامسر، وعباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: موضوع تعدد مجوزها برای انجام یک فعالیت اقتصادی باید بصورت جدی مورد توجه قرار گیرد، در حال حاضر یک فعال اقتصادی برای اخذ مجوز بین دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف سردرگم است و برای بهبود فضای کسب و کار لازم است این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

حسینی در ادامه به اصلاح ماده ۷ قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی‌ اشاره کرد و گفت: سال گذشته اصلاح این ماده را داشتیم و اگر اعتقاد بر اجرای جدی آن باشد، نیاز به قانون جدید وجود ندارد بنابراین لازم است این ماده در دستور کار جلسه‌ای متشکل از همه دستگاه‌های مرتبط قرار گیرد و از ظرفیت آن استفاده کرد.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به مشکلات مربوط به نقدینگی، تامین مالی و بازار سرمایه در بخش تولید اشاره و با تاکید بر جلوگیری از انحصارات گفت: یکی از موضوعاتی که وزیر صمت در قانون برنامه بودجه به آن اشاره کرد، موضوع معادن و استفاده از ظرفیت آن‌ها بود، اگر بتوانیم زنجیره تولید ۲۰ درصد از معادن کشور را تکمیل کنیم بسیاری از مشکلات مربوط به بودجه حل خواهد شد و باید در این زمینه نیز اقدامات مناسب را انجام داد.

کد خبر: ۸۶٬۴۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha