۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
۳ آزمایشگاه دارای گواهینامه تست مخازن CNG در زنجان فعال نیست
سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان:

۳ آزمایشگاه دارای گواهینامه تست مخازن CNG در زنجان فعال نیست

زنجان- سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان گفت: از هشت آزمایشگاه دارای گواهینامه تست مخازن CNG در سطح استان زنجان تعداد پنج آزمایشگاه فعال بوده و سه آزمایشگاه فعال نیست. 

به گزارش بازار به نقل از اداره استاندارد زنجان، سیروس صارمی گفت: از هشت آزمایشگاه دارای گواهینامه تست مخازن CNG در سطح استان تعداد پنج آزمایشگاه فعال بوده و سه آزمایشگاه فعال نیست. 

وی اظهار کرد: تعداد هشت آزمایشگاه تست مخازن CNG خودرو در سطح استان زنجان گواهینامه تایید صلاحیت دارند و از این تعداد سه آزمایشگاه در شهر زنجان، یک آزمایشگاه در ابهر، دو آزمایشگاه در خدابنده، یک آزمایشگاه در سلطانیه و یک آزمایشگاه در هیدج مستقر هستند.

سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان با اشاره به اینکه از مجموع هشت آزمایشگاه در حال حاضر یک آزمایشگاه در زنجان و یک آزمایشگاه در شهرستان هیدج به دلیل تغییرات ساختاری غیر فعال است، تصریح کرد: همچنین یک آزمایشگاه در شهرستان خدابنده نیز با اعلام کاهش چشمگیر تعداد مراجعین و مقرون به صرفه نبودن هزینه‌های کسب و کار، درخواست ابطال گواهینامه داده است.

وی گفت: در حال حاضر تعداد پنج آزمایشگاه تست مخازن CNG خودرو در سطح استان مشغول فعالیت هستند و به منظور پیاده سازی الزامات استاندارد در آزمایشگاه‌های همکار و با توجه به اعلام مرکز ملی تایید صلاحیت ایران و بر اساس برنامه اعلام شده به آزمایشگاه‌ها، تاکنون تعداد ۱۱ آزمایشگاه همکار مستقر در سطح استان موفق به اخذ یا تمدید گواهی استاندارد شدند.

سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان یادآور شد: فرآیند پیاده سازی این الزامات توسط تعدادی دیگر از آزمایشگاه‌ها نیز در دست اقدام است که با توجه به برنامه اعلامی به تدریج بر تعداد آنها افزوده خواهد شد.

صارمی با اشاره به اینکه بدون شک اولویت اصلی و مهم اقشار مختلف مردم برای استفاده از کالاها، بحث کیفیت کالاها است، تاکید کرد: بنابراین باید مزایا و امتیازات استفاده از کالای داخلی برای تولیدکننده و مصرف کننده  به طور شفاف مطرح  شود و همچنین فرهنگ صحیح حمایت از محصولات ایرانی در کشور نهادینه شود.

کد خبر: ۸۶٬۴۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha