۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
مردم محور اصلی حل مشکلات و بحران ها
رئیس بسیج سازندگی عنوان کرد

مردم محور اصلی حل مشکلات و بحران ها

زهرایی، رئیس بسیج سازندگی تصریح کرد: جهادگران بسیج سازندگی در حوادث غیر مترقبه در سه مرحله امداد و نجات، اسکان موقت و اسکان دائم در کنار مردم آسیب دیده حضور می یابند.

به گزارش بازار به نقل از بسیج سازندگی، سردار زهرایی رئیس بسیج سازندگی کشور با حضور در شهرستان زلزله زده سی سخت استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: یکی از ماموریت های جهادگران سازمان بسیج سازندگی حضور در حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی می باشد.

وی اظهار داشت: با تجربه ای که در زلزله کرمانشاه و سیل اخیر استان های شمالی، لرستان و خوزستان بدست آمده بود، سازمان بسیج سازندگی به همراه سایر ارگان ها و دستگاه های مسئول در مسئله شهرستان سی سخت استان کهکیلویه و بویر احمد نیز از همان ساعات اولیه حضور پیدا کرد.

زهرایی اشاره کرد: مدل حضور حضور سپاه و بسیج در حوادث غیرمترقبه به صورت قرارگاهی و به نسبت سطح آسیب ومساله می­باشد که در سی­سخت نیز قرارگاهی با ۹ محور تشکیل شد.

وی تصریح کرد: جهادگران بسیج سازندگی در حوادث غیر مترقبه در سه مرحله امداد و نجات، اسکان موقت و اسکان دائم در کنار مردم آسیب دیده حضور می یابند و نسبت به ارائه خدمات اقدام می کنند.

سردار زهرایی با وجود حضور گروه های جهادی در مناطق زلزله زده عنوان کرد: در زلزله سی سخت نیز گروه های جهادی، سپاه و بسیج از دقائق اولیه در منطقه حضور پیدا نموده اند و نسبت به ارائه انواع خدمات اقدام لازم را انجام داده اند.

وی افزود: به جهت اینکه سطح آسیب و زلزله در سطح شهرستانی بوده است، قرارگاه استانی تشکیل و در سایر استان ها به حمایت و مشارکت در امر امداد رسانی پرداخته شده است.

زهرایی اظهار داشت: ۱۳۲ گروه جهادی خارج و داخل استان به همراه یگان های سپاه و بسیج از ابتدای زلزله سی سخت در مرحله امداد رسانی نسبت به تخلیه اثاثیه ۹۵۰ منزل مسکونی آسیب دیده، آواربرداری ۱۵۰ واحد مسکونی و نصب ۳۰۰ کانکس اسکان موقت اقدام کرده اند.

زهرایی اشاره کرد: پخت و توزیع ۶۰ هزار پرس غذای گرم، توزیع ۱۵ هزار بسته معیشتی، توزیع یک هزار دست لباس و کفش و استقرار تیم های مختلف پزشکی، درمانی و روانپزشکی نیز از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در مرحله امداد و نجات زلزله سی سخت بود.

وی افزود: در ادامه و مرحله دوم اسکان دائم که متولی آن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می باشد؛ بسیج سازندگی نیز بنا به ضرورت و با هماهنگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با رضایت و درخواست افراد و با بکارگیری ظرفیت گروه های جهادی، خیرین و همچنین مشارکت مردم نسبت به احداث واحدهای مسکونی اقدام می نماید.

وی اشاره کرد: در زلزله سی­ سخت تعداد ۲۳۰ واحد مسکونی توسط بسیج و سپاه تعهد شده است که از این تعداد تا کنون ۹۱ واحد عقد قرارداد و ۶۱ واحد شروع به ساخت شده و مابقی نیز در مراحل شروع به کار می­باشد که امید است با برنامه ریزی صورت گرفته پیش از فصل سرما به پایان برسند.

سردار زهرایی تصریح کرد: بسیج به عنوان یک نهاد مردم پایه، در همه عرصه ها مردم را نه به عنوان بخشی از راه حل که خود راه حل می داند و در این موضوع هم مشارکت مردمی، هم در بخش احداث و حمایت، جزء سیاست های بسیج سازندگی می داند.

وی اظهار داشت: همچنین احداث ۱۴۰ سرویس بهداشتی صحرایی از دیگر اقدامات برای خدمت رسانی به زلزله زدگان سی­ سخت بوده است؛ و در طول این مدت با توجه به شرایط منطقه، جهادگران بسیج سازندگی نسبت به مرمت و بازسازی کانال­ های کشاورزی، لوله ها­، مسیرهای آبرسانی، سم پاشی باغات نیز پرداخته اند.

کد خبر: ۸۶٬۲۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha