۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
دعوت از زنان خانه‌دار و دانشجویان البرزی برای استفاده از طرح‌های بیمه اختیاری
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

دعوت از زنان خانه‌دار و دانشجویان البرزی برای استفاده از طرح‌های بیمه اختیاری

کرج- قورچیان، سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان البرز ضمن اعلام شرایط بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان، از بانوان خانه‌دار و دانشجویان البرزی برای استفاده از طرح‌های بیمه اختیاری دعوت به مشارکت کرد.

ابوالحسن قورچیان در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: همزمان با سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها سازمان تامین اجتماعی اقدام به بخشودگی تا ۱۰۰ درصد جرایم بیمه کارفرمایان کرد که در این راستا کارفرمایان البرزی نیز می توانند تا پایان تیرماه ۱۴۰۰ درخواست خود را از طریق سامانه خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی ارائه دهند.

وی با بیان اینکه طرح بخشودگی جرایم بیمه ای در سالهای قبل نیز اجرا شده افزود: استقبال کارفرمایان واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی و اصناف از این طرح خوب بوده و اکثر آنها توانستند از این طرح استفاده کنند.

سرپرست تامین اجتماعی البرز در خصوص مشمولین این بخشودگی گفت: کارفرمایان کارگاه‌های فعال تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی و اصناف اعم از حقیقی یا حقوقی دولتی و غیردولتی که حداقل به مدت یک سال از زمان تقسیط نسبت به حفظ یا افزایش اشتغال نیروی انسانی کارگاه بر مبنای لیست بهمن ماه سال ۱۳۹۸ و ارسال لیست و پرداخت کامل حق بیمه کارکنان شاغل کارگاه در دوره تقسیط اقدام نموده اند مشمول این طرح می شوند.

قورچیان افزود: کارفرمایان کارگاه‌های مذکور به‌ منظور تعیین تکلیف بدهی‌هایی که تا اسفند ماه ۱۳۹۹ به مرحله قطعیت رسیده است برای برخورداری از تسهیلات مزبور باید حداکثر تا پایان تیر ماه ۱۴۰۰ نسبت به ثبت درخواست از طریق سامانه خدمات غیرحضوی سازمان تامین اجتماعی به نشانیes.tamin.ir اقدام کنند.

وی اظهار کرد: کارگاه‌های ورشکسته، درحال‌تصفیه، منحله و فاقد فعالیت، رانندگان، کارگران ساختمانی (سهم بیمه شده و کارفرما) و همچنین کارگاه‌هایی که بدهی آنان صرفاً شامل جریمه می‌باشد، مشمول این بخشنامه نخواهند بود.

شرایط بیمه اختیاری بانوان خانه دار و دانشجویان
سرپرست تامین اجتماعی البرز با پیشنهاد بیمه برای زنان خانه دار متاهل البرز گفت: زنان خانه داری که از طریق همسر خود از بیمه خدمات درمانی استفاده می کنند و فرزند ندارند، می توانند با عقد قرارداد بیمه زنان خانه دار با نرخ ۱۲ درصد بدون پرداخت سرانه درمان از مزایای بازنشستگی بهره مند شوند و زنانی که دارای فرزند باشند نیز می توانند از بیمه با نرخ ۱۴ یا ۱۸ درصد از مزایای بلند مدت سازمان منجمله مستمری بازماندگان و یا ازکارافتادگی نیز بهره مند شوند.

قورچیان در خصوص شرایط استفاده از این طرح گفت: حداکثر سن متقاضی بدون سابقه قبلی ۵۰ سال و در صورت مازاد سنی باید متقاضی نسبت به مازاد سنی دارای سابقه بیمه پردازی باشد. متقاضیان می توانند با تکمیل فرم نامنویسی و ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی برای استفاده از این طرح اقدام کنند. حق بیمه ماهیانه برای سالجاری ۳۲۹ هزار تومان است.

وی اعلام کرد: دانشجویان استان می توانند با پرداخت حق بیمه ماهانه تحت عنوان بیمه دانشجویان با نرخ های ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد از مزایای بیمه سازمان تامین اجتماعی بهره مند شوند.

سرپرست تامین اجتماعی البرز مبالغ پرداختی برای نرخ ۱۲ درصد را ۳۶۲ هزار تومان، برای نرخ ۱۴ درصد ۴۲۲ هزار تومان و برای نرخ ۱۸ درصد ۵۳۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: نرخ ۱۲ درصد شامل بازنشستگی و مستمری بازماندگان فوت بعد از بازنشستگی است و در نرخ ۱۴ درصد شامل بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی و در نرخ ۱۸ درصد شامل بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی می شود.

قورچیان افزود: دانشجویان متقاضی می توانند به صورت غیر حضوری از طریق سایت تامین اجتماعی با ارائه مدارک لازم برای استفاده از این طرح اقدام کنند.

کد خبر: ۸۶٬۲۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha