۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
 وضعیت بورس از کرونا قرمزتر شد
قائم مقام کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار:

وضعیت بورس از کرونا قرمزتر شد

دهقانی، قائم مقام کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار گفت: از آنجایی که بازار سرمایه مبتنی بر میزان عرضه و تقاضاست، لذا هرگونه اعمال محدودیت در قیمت‌گذاری باعث قفل شدن فرآیند بازار خواهد شد.

به گزارش بازار، محمدرضا دهقانی، قائم مقام کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در برنامه «گفتگوی اقتصادی» اظهارکرد: سعی دولت و مجلس بر این است که جریان نقدینگی را به سمت بازار سرمایه هدایت کنند.

وی با اظهار اینکه بازار سرمایه وضعیت چندان خوبی ندارد و از کمبود نقدینگی رنج می برد گفت: در حال حاضر ۵۰ تا ۶۰ سهام ها امکان نقدشوندگی ندارند و سرمایه گذاران هم برای خروج از این بازار امکان فروش سهام خود را ندارند که یکی از دلایل آن کاهش نقدشوندگی سهام هاست.

دهقانی با بیان اینکه وضعیت بورس از کرونا قرمزتر است افزود: از آنجایی که بازار سرمایه مبتنی بر میزان عرضه و تقاضاست لذا هرگونه اعمال محدودیت در قیمت گذاری همان دخالت در بازار محسوب می شود و باعث قفل شدن فرآیند بازار خواهدشد.

قائم مقام کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار با تأکید بر اینکه مشکل بازار سرمایه با تغییر دامنه نوسان بازار حل نمی شود گفت: پیشنهادات دولت و مجلس می تواند به بورس کمک کند اما راه حل نهایی نیست و راه حل نهایی باید از سوی خود بازار و تغییر در متغیرهای کلان اقتصادی اعمال شود.

دهقانی همچنین از مسئولان درخواست کرد که هیچ اظهارنظر و مشاوره ای درخصوص زمان ورود و خروج از بازار سرمایه و پایین و بالا بودن قیمتها ارائه ندهند و این را بر عهده شرکت های سرمایه گذاری بگذارند و وارد مباحث بنیادی تری چون هدایت سرمایه ها به بخش مولد و افزایش تولید در داخل شوند.

کد خبر: ۸۶٬۲۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha