۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
بازار نیمه تعطیل آهن

بازار نیمه تعطیل آهن

با وجود تمام نوسانات این روزهای بازار، نکته ای که قابل توجه است عدم تغییر بخش عرضه می باشد که همچنان تقاضایی دیده نمی شود، برخی از فعالان بازار معتقدند بازار در حالت نیمه تعطیل به سر می برد.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، روز گذشته نرخ ارز دچار نوسان بود و روند رو به پایینی داشت، در این بین اما قیمت ها در بازار آهن با ثبات نسبی همراه بود. البته لازم به ذکر است که عدم استقبال از عرضه مقاطع در بورس کالا نیز از موضوعاتی است که بهانه ای برای به وجود آمدن شرایط حال حاضر بازار شده است. برخی نیز در این میان بر این باورند که عدم استقبال از عرضه ها می تواند ناشی از نوعی برنامه ریزی در چینش سبدهای عرضه باشد.

با وجود تمام نوسانات این روزهای بازار، نکته ای که قابل توجه است عدم تغییر بخش عرضه می باشد که همچنان در این بخش تقاضایی دیده نمی شود، برخی از فعالان بازار معتقدند بازار در حالت نیمه تعطیل به سر می برد و حرکت چشم گیری در آن دیده نمی شود.

با وجود شرایط حاکم بر بازار، روز گذشته بر اساس قیمت هایی که از سوی تولیدکنندگان مقاطع مختلف اعلام شد شاهد ثبات دراغلب قیمت های میلگرد بودیم؛ برخی از تولیدکنندگان نیز قیمت های خود را چیزی حدود ۵۰ الی ۱۵۰ تومان افزایش دادند و تعداد کمی نیز قیمت های خود را با کاهش ۳۰ الی ۱۳۰ تومانی اعلام کردند. بالاترین قیمت میلگرد سایز ۱۴ همچون روزهای اخیر مربوط به میلگرد راد همدان بود که با قیمت ۱۴ هزار و ۴۳۵ تومان اعلام و روانه بازار شد.

تولیدکنندگان نبشی و ناودانی نیز همانند میلگردی ها ترجیح دادند قیمت هایی که اعلام می کنند بدون تغییر باشد و در این بین فقط یکی از شرکت های این حوزه قیمت نبشی های تولیدی خود را حدود۱۰۰ تومان افزایش داد و در مقابل برخی از محصولات خود را نیز حدود ۸۰ الی ۱۲۰ تومان با کاهش اعلام کرد.

بازار تیرآهن نیز روز نسبتا آرامی را پشت سر گذاشت به طوری که در تیرآهن کیلویی در یکی از شرکت های این بخش با افزایش ۱۰۰ تومانی مواجه بودیم و الباقی شرکت ها قیمت های خود را بدون تغییر اعلام کردند. دراین میان در دسته پر فروش تیرآهن شاخه ای اغلب قیمت ها با ثبات همراه با کاهش ۱۰ الی ۲۰ هزار تومانی به چشم میخورد.

با وجود اینکه در بازار پروفیل شاهد افزایش در قیمت ها بودیم، اما فروش این محصول در روز گذشته با استقبال خوبی همراه بود. قیمت پروفیل در ضخامت ۲ با افزایش حدود ۱۰۰ الی ۸۰۰ تومانی مواجه بود و یک شرکت نیز قیمت های خود را ثابت اعلام کرد. سایر سایزهای این محصول نیز افزایش ۵۰ الی ۹۰۰ تومانی به همراه ثبات را تجربه کرد. در نهایت می توان نتیجه گرفت که فرازو نشیب های بازار آهن همچنان ادامه دارد و مشخص نیست که چه زمانی این بازار روی خوش آرامش را خواهد دید و ساماندهی خواهد شد.

کد خبر: ۸۶٬۰۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha