۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
هواوی بدنبال دسترسی به «اینترنت ۶G»
«بازار» گزارش می دهد

هواوی بدنبال دسترسی به «اینترنت ۶G»

کمپانی چینی هواوی قصد دارد با ارسال دو ماهواره به فضا ، اینترنت پرسرعت ۶G را رونمایی کند؛ به گفته کارشناسان ، سرعت اینترنت نسل ششم ۵۰ برابر اینترنت نسل پنجم خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از «Gizmochina .com »، اگرچه از حضور اینترنت ۵G زمان زیادی نمی گذرد، اما به نظر می رسد این فناوری به نقطه عطف خود رسیده است و در آینده نزدیک  از رده خارج خواهد شد؛ البته لازم به ذکر است، در بسیاری از کشورها استقرار زیرساخت های ۵G دارای محدودیت های زیادی است و تنها در کشورهای توسعه یافته بدون هیچ مانعی در اختیار کاربران قرار گرفت.

گفتنی است، اکنون بسیاری از کمپانی های فناوری بدنبال گذار از این مرحله و طی کردن گام های بعدی هستند؛ شرکت چینی هواوی با وجود تحریم های گسترده آمریکا سال پر از موفقیتی را پشت سرنهاده است اکنون به صورت همزمان به دنبال  گسترش عمومی ۵G در دنیا و به دنبال تحقیق و توسعه درباره شبکه‌های نسل جدید ۶G نیز بوده تا بتواند خود را یک گام جلوتر از سایر شرکت‌های مخابراتی قرار دهد؛ و بر اساس ادعاهایش تمامی زیر ساخت های نیل به این مهم وارد فاز اجرایی شده اند.

ناگفته نماند، هوآوی به عنوان بزرگترین شرکت مخابراتی دنیا، بیشترین حق اختراع یا پتنت در زمینه ۵G را در اختیار داشته و بسیاری از کشورها، توسعه نسل جدید شبکه‌های مخابراتی خود را به این شرکت سپرده‌اند، همچنین هواوی قصد دارد دامنه این پشتیبانی ها را به تمامی کشورهای دنیا افزایش دهد و  به صورت یکپارچه  از اینترنت جهانی رونمایی کند. هوآوی قصد دارد دو ماهواره آزمایشی را با همکاری دو شرکت چینی در سال جاری به فضا پرتاب کند؛ این ماهواره‌ها با هدف تست و اعتبارسنجی فناوری‌های هواوی در زمینه شبکه‌های ۶G به فضا ارسال خواهند شد.

هواوی ضمن تایید این خبر تصریح کرد: این فناوری برای شبکه سازی و فناوری سوئیچینگ اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت که از سوی شرکت چاینا موبایل و سازمان فضایی چین پشتیبانی و مدیریت خواهد شد. اینترنت G۶ در واقع معرف نسل ششم تکنولوژی وایرلس یا بی‌سیم خواهد بود و با استفاده از باندهای رادیویی با فرکانس بالاتر، سرعت بیشتر و تأخیر کمتری را  به شبکه‌ها می‌دهد؛ علاوه بر این اینترنت ۶G قادر به پشتیبانی از دستگاه‌ها و سیستم‌های پیچیده تلفن همراه مانند اتومبیل‌های خودران خواهد بود.

کارشناسان پیش بینی می کنند که اینترنت نسل ششم به میزان ۵۰ برابر سریعتر از اینترنت نسل پنج خواهد بود؛ در مقایسه با ساخت شبکه های ۵G که برای انتقال سیگنال ها به ایستگاه های پایه متکی هستند، شبکه های ۶G که فرکانس های بالاتر را انتقال می دهند، به جای ایستگاه های پایه که نفوذ پذیری کمی دارند، برای ارتباطات ماهواره ای مبتنی خواهند بود.

جالب است بدانید ، دستگاه‌های تلفن همراه در شبکه‌های ۴G یا  LTE حدود ۳۳.۸۸ مگابیت بر ثانیه سرعت بارگیری دارند. این مقدار کاملاً کمتر از برآورد اولیه‌ای است که برای اینترنت ۴G برنامه‌ریزی‌شده بود و اما سرعت اینترنت ۵G فعلی بسته به نوع شبکه بین ۴۰ تا ۱۱۰۰ مگابیت در ثانیه است که در نهایت می‌تواند سرعت را تا حداکثر ۱۰۰۰۰ مگابیت بر ثانیه برساند.

چین در رابطه با ردپای ۵G در سراسر جهان پیشتاز است و با تلاش های توسعه ۶G احتمالاً پیشگامی بیشتری خواهد داشت؛ این کمپانی قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ اینترنت۶G را به صورت عمومی در اختیار کاربران قرار دهد.

البته ماهیت و چگونگی اینترنت ۶G بسیار سوال برانگیز است ، و در همین رابطه شرکت هواوی قصد دارد در روزهای آینده  توضیحات کاملی را در مورد این پروژه جهان شمول ارائه کند و اینکه فناوری های پشتیبانی کننده آن چگونه خواهند بود.

کد خبر: ۸۵٬۹۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha