۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹
شروع عملیات اجرایی سه پروژه عمرانی/بزرگترین پروژه ساخت مسکن در هرمزگان آغاز شد
با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

شروع عملیات اجرایی سه پروژه عمرانی/بزرگترین پروژه ساخت مسکن در هرمزگان آغاز شد

بندرعباس - با حضور وزیر راه و شهرسازی در بندرعباس عملیات اجرایی بزرگترین پروژه تولید مسکن کشور آغاز شد.

به گزارش بازار، عصر چهارشنبه محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به همراه معاونان و محمد آشوری تازیانی نماینده مردم هرمزگان در مجلس، احمد مرادی رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس و فریدون همتی استاندار هرمزگان عملیات اجرایی ساخت بزرگترین پروژه مسکن کشور را آغاز کردند. در این سفر نیم روزی چند پروژه افتتاح و کلنگ زنی شد.

پروژه دریای نور با مساحت سه هزار و ٦٠٨متر مربع در قالب ۸۸ واحد مسکونی ۵ واحد اداری و ۱۶ واحد تجاری افتتاح شد. این پروژه با مشارکت ۴۰ درصدی دولت و سرمایه گذاری ۶۰ درصدی بخش خصوصی با اعتبار ۸۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

در ادامه سفر نیم روزی وزیر راه و شهرسازی به بندرعباس, عملیات اجرایی تامین ۲۵۶ واحد مسکن ملی در شهرک پیامبر اعظم آغاز شد. این مجتمع در ۱۰ طبقه در قالب واحد های ۶۰ و ۸۰ متری احداث می‌شود.

در پایان  سفر وزیر راه و شهرسازی به بندرعباس، عملیات اجرایی بزرگترین پروژه تولید و عرضه مسکن کشور در اراضی ۳۵۰هکتاری بندرعباس آغاز شد. این طرح در قالب ۱۰هزار واحد مسکونی با متراژ ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر مربع  اجرایی خواهد شد. قرارداد ساخت این پروژه ۴۸ماهه است و با سرمایه گذاری بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان احداث خواهد شد.

طرح تفصیلی اراضی ۳۵۰ هکتاری شهر بندرعباس از سال ۹۸ بنا به درخواست شرکت بازآفرینی شهری ایران تجدید نظر شده و نهایتا در پنجم تیرماه سال ۹۹ در کمیسیون ماده ۵ شهر بندرعباس تصویب و ظرفیت بارگذاری این اراضی در قالب ۷ محله و تا ۱۰هزار واحد مسکونی تثبیت شده است.

در طراحی اولیه انجام شده مساحت زیربلوک های مسکونی ۹۲هکتار و مابقی (۲۶۰ هکتاری) به فضاهای عمومی،  فضاهای سبز، معابر، خدمات زیربنایی و روبنایی اختصاص یافته است. واحدهای مسکونی در قالب بلوک های ۲، ۳، ۶ و ۸ طبقه و در امتیازهای حدودی ۱۰۰، ۱۳۵ و ۱۵۰ مترمربع هستند که در ۶۰۵قطعه پیش بینی شده است.

گفتنی است طی این سفر عملیات اجرایی پل پیامبر اعظم اغاز و مجتمع گامبرون افتتاح شد.

کد خبر: ۸۵٬۹۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha