۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
بازار ۱۵۰ میلیارد دلاری تجهیزات مستقل کشاورزی تا ۲۰۳۱
بازار گزارش می دهد

بازار ۱۵۰ میلیارد دلاری تجهیزات مستقل کشاورزی تا ۲۰۳۱

گزارشات جهانی نشان می دهد که ارز بازار تجهیزات کشاورزی مستقل مثل تراکتورهای خودران تا ۱۰ سال آینده به ۱۵۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

بازار؛ گروه کشاورزی: بازار جهانی تجهیزات کشاورزی همیشه از پر رونق ترین بازارهای بخش کشاورزی بوده است. به طوری که بر اساس گزارشات جهانی منتشر شده پیش بینی می شود بازار جهانی تجهیزات کشاورزی مستقل از سال ۲۰۲۱ تا سال ۲۰۳۱ با بیش از ۱۰ درصد رشد  به بالاترین ارزش خود یعنی ۱۵۰ میلیارد دلار برسد.

داده های جهانی نشان می دهد که با گرایش روزافزون کشاورزان به سمت تراکتورهای کوچک و خودران، برداشت کننده ها و سایر تجهیزات مزرعه، تولیدکنندگان تجهیزات سرمایه گذاری بیشتری بر فعالیت های تحقیق و توسعه انجام می دهند تا از فرصت های آینده استفاده کنند.

این در شرایطی ست که آمریکای شمالی، اروپا، آسیای اقیانوسیه و آمریکای لاتین در مرکز اصلی ارائه دهندگان تجهیزات مستقل مزرعه قرار خواهند گرفت.

پیش بینی می شود بازار تجهیزات مستقل کشاورزی مانند تراکتورهای خودران طی ده سال آینده رشدی بالغ بر ۱۰ درصد را تجربه کند

رشد ۱۰ درصدی بازار تجهیزات مستقل کشاورزی تا یک دهه آینده
داده های جهانی نشان می دهد که تقاضا برای راهکارهای کارآمد و قابل اعتماد مدیریت مزرعه بیش از هر زمان دیگری برجسته شده است و از سوی دیگر پیشرفتهای فنی و استفاده از هوش مصنوعی برای تأمین کنندگان نقشی حیاتی داشته است. جالب است بدانید  اگرچه تقاضا از بخش کشاورزی به دلیل شروع بیماری همه گیر COVID-۱۹ در سال ۲۰۲۰ به طور موقت کاهش یافت، این صنعت در بازه زمانی ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ چشم انداز مثبتی را حفظ کرده است.

کارشناسان جهانی می گویند: تجهیزات مزرعه مستقل، با صرفه جویی در وقت و هزینه، نظارت بر محصول و همچنین با تجزیه و تحلیل مزارع و خاک، در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته است.  از آنجا که نیاز به تراکتورهای مستقل مجهز به سیستم خودکار فرمان و جمع آوری اطلاعات خودکار در حال ترویج است، پیش بینی می شود بازار این دست از تجهیزات کشاورزی طی ۱۰ سال آینده رشدی بالغ بر ۱۰ درصد را تجربه کند.

ضرورت ادغام هوش مصنوعی و فناوری های پیشرفته هزینه های اضافی را به تولیدکنندگان تحمیل می کند
به گفته کارشناسان علیرغم پیش بینی های صورت گرفته در راستای توسعه بازار تجهیزات مستقل کشاورزی،  تولیدکنندگان این بخش غالبا با مشکلات و چالش هایی مواجه هستند از جمبه اینکه چرخه تولید پرهزینه و پیچیده است. همچنین ضرورت ادغام هوش مصنوعی و سایر فناوری های پیشرفته هزینه های اضافی را به تولیدکنندگان تحمیل می کند.

از سوی دیگر کمبود دانش ممکن است تأثیرات منفی بر ظرفیت تولید و کیفیت محصولات داشته باشد. علاوه بر موارد ذکر شده شیوع بیماری همه گیر به دلیل کمبود تأمین مواد اولیه، در دسترس نبودن نیروی کار، بحران مالی و کاهش تقاضا، شرکت های تولیدی را تحت تأثیر قرار داد.

با این حال، با برگشتن شرایط عادی و افزایش فعالیت های تحقیق و توسعه برای به حداقل رساندن معایب، انتظار می رود تامین کنندگان تجهیزات کشاورزی مستقل طی سالهای آینده با دامنه رشد بالاتری روبرو شوند.

به گفته دولت چین با سرمایه گذاری برای توسعه کشاورزی مدرن تولید غلات ملی این کشور از مرز ۵۰۰ میلیون تن گذشته است

چین با اتکا بر کشاورزی مدرن تولید ملی غلات را به بالغ بر  ۵۰۰ میلیون تن در سال رسانده است
گزارشات جهانی نشان می دهد که کشور چین پیشتاز صنعت تجهیزات مستقل کشاورزی در آسیا و اقیانوسیه است و پیش بینی می شود در آینده رشد چشمگیری را به ثبت برساند. این در حالی است که دولت چین اعلام کرده است برای توسعه کشاورزی مدرن طی ۵ سال گذشته اقدامات و سرمایه گذاری های گسترده ای انجام داده است که یکی از نتایج آن گذشتن میزان تولید ملی غلات چین در سال ۲۰۲۰ از ۵۰۰ میلیون تن بوده است
‌.

کد خبر: ۸۵٬۸۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha