۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
سهم بالای صنعت در تامین مالیات دغدغه تولیدکنندگان مازندران است
رئیس خانه صمت مازندران:

سهم بالای صنعت در تامین مالیات دغدغه تولیدکنندگان مازندران است

ساری- رضوی، رئیس خانه صمت مازندران با بیان اینکه سهم مالیات در تامین بودجه دغدغه تولیدکنندگان استان است، گفت: اکنون ۴۳ درصد این درآمد از صنعت تولید می‌شود که دو برابر نرم جهانی است.

مجتبی رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه دغدغه های فراروی صنعت و تولید بسیار زیاد است، اظهار داشت: طی ۱۲ سال گذشته به دلیل وجود این دغدغه ها، هر سال مقام معظم رهبری شعار سال را به حوزه های اقتصادی و تولید اختصاص داده اند.

وی افزود: مهمترین مشکلات فراروی تولید و اقتصاد استان، فضای کسب و کار به شمار می رود و رتبه خوبی در این بخش نداریم و اکنون رتبه ۱۲۷ جهانی را دارا هستیم.

رئیس خانه صمت مازندران با عنوان اینکه دربهبود فضای کسب و کار دستگاه ها وقوای سه گانه نقش بسیاری دارند، اظهار داشت:مشکلات بانکی از دیگر دغدغه های فراروی تولیدکنندگان به شمار می رود.

رضوی ادامه داد: ۷۳ درصد نارضایتی تولیدکنندگان مربوط به مسائل بانکی است زیرا از سال ۶۳ که قانون نظام بانکداری اسلامی را جایگزین نظام قبلی کردیم توفیقی در این بخش نداشتیم و گلایه های زیادی وجود دارد.

وی تصریح کرد: نسبت سهم مالیات در تامین بودجه کشور نیازمند بازنگری است زیرا اکنون ۴۳ درصد این درآمدها از بخش صنعت تامین می شود و در صورتی که نرم جهانی ۲۰ تا ۲۲ درصد است.

رئیس خانه صمت مازندران افزود: همچنین سهم کارفرما در تامین اجتماعی نیز از دیگر دغدغه ها است و جزو ۱۰ کشور دنیا هستیم که کارفرمایان سهم بالایی در تامین اجتماعی دارند.

کد خبر: ۸۵٬۸۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha