۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
پیش بینی برداشت ۵۱۰ تن گل محمدی از باغات خراسان‌جنوبی
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی خبر داد:

پیش بینی برداشت ۵۱۰ تن گل محمدی از باغات خراسان‌جنوبی

بیرجند-رضایی، مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: یش بینی ما بر این است که بهار جاری ۵۱۰ تن گل محمدی از باغات خراسان‌جنوبی برداشت کنیم.

عبدالرضا رضایی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در سال ۹۹ سطح زیرکشت گل محمدی در خراسان‌جنوبی ۳۱۸ هکتار بوده که ۵۰۳ تن گل محمدی از این میزان سطح برداشت شده است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: پیش بینی ما بر این است که بهار جاری ۵۱۰ تن گل محمدی از باغات خراسان‌جنوبی برداشت کنیم.

رضایی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۸ واحد سنتی و ۷ واحد مکانیزه فرآوری گل محمدی در خراسان‌جنوبی وجود دارد، ادامه‌داد: محصولات فرآوری شده به صورت گلاب، اسانس، گلبرگ خشک و غنچه خشک انجام می‌شود.

وی در زمینه تأثیر خشکسالی بر برداشت از گیاهان دارویی افزود: دو نوع گیاه دارویی در خراسان‌جنوبی داریم که یک نوع در عرصه‌های منابع طبیعی و یک نوع هم به صورت کشت زراعی وجود دارد که در هر دو دچار افت شدید برداشت شده‌ایم.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی در زمینه شیوع صحیح رفتار در حوزه گیاهان دارویی در شرایط خشکسالی یادآور شد: درخواست ما از مردم این است که در سال‌های خشکسالی برداشت از گیاهان  دارویی در عرصه‌های منابع طبیعی نداشته باشند چرا که به پوشش گیاهی آسیب می‌زند.

رضایی گفت: از طرف دیگر برداشت گیاهان دارویی از عرصه‌های منابع طبیعی در سال‌های خشکسالی ممکن است منجر به حذف آنان شود.

کد خبر: ۸۵٬۸۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha