۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
استخدام ۵۰ هزار معلم جدید در سال ۱۴۰۰
معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

استخدام ۵۰ هزار معلم جدید در سال ۱۴۰۰

الهیار ترکمن، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از استخدام ۵۰ هزار معلم جدید در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش بازار، علی الهیار ترکمن امروز در جمع خبرنگاران افزود: ۲۵ هزار نفر از این معلمان از طریق کنکور سراسری و ۲۵ هزار نفر نیز از طریق آزمون استخدامی دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.

وی گفت: اطلاعات کمبود معلم در آموزش و پرورش را در اختیار سازمان امور اداری استخدامی قرار دادیم و در حال دریافت مجوز و اجرای روند استخدام این معلمان از این سازمان هستیم.

الهیار ترکمن افزود: ۱۰ هزار نفر از سهمیه آزمون استخدامی سال گذشته آموزش و پرورش همچنان باقی مانده است که این تعداد نیز به سهمیه استخدامی امسال افزوده شده است و افراد واجد شرایط متقاضی استخدام در آموزش و پرورش می‌توانند در آزمون استخدامی که خرداد امسال برگزار خواهد شد، شرکت کنند.

وی اضافه کرد: سال گذشته مصوبه‌ای از شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره روش‌های جذب و تامین نیرو دریافت کردیم که قرار شده کار مشترکی میان سازمان برنامه و بودجه، شورا و وزارتخانه صورت بگیرد و به مصوبه دولت تبدیل شود که در پی آن بتوانیم نیروی اداری را از نیروی آموزشی تفکیک کنیم.

الهیار درباره کمبود نیروی مشاور در مدارس نیز گفت: شیوه جذب نیروی مشاور مدارس در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.

وی افزود: طرح رتبه بندی معلمان در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و در صورت تصویب از فروردین امسال برای فرهنگیان مشمول رتبه بندی محاسبه خواهد شد.

الهیار ترکمن خاطر نشان کرد: طرح جدید رتبه بندی معلمان شامل هم امتیازات مالی و هم امتیازات غیر مالی می‌شود که امتیازات مالی آن علاوه بر افزایش دریافتی معلمان در سال‌های ۹۴ و ۹۸ خواهد بود.

وی درباره آخرین وضعیت تامین مسکن فرهنگیان نیز گفت: تفاهم نامه تامین مسکن فرهنگیان را با وزارت راه و شهرسازی در دستورکار قرار دادیم و ثبت نام از فرهنگیان واجد شرایط انجام شده و عمده ظرفیت مسکن‌ها در شهرهای جدید است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: واگذاری ۴۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی قطعی شده و ۲۵ هزار نفر به مرحله اجرایی سازی رسیده و فرهنگیان برای دریافت وام به بانک مسکن معرفی شده اند.

وی تاکید کرد: بر اساس اطلاعات ما و ثبت نام انجام شده ۱۷۰ هزار نفر از فرهنگیان فاقد مسکن هستند و امیدواریم امسال شاهد واگذاری اولین مسکن‌ها به فرهنگیان باشیم.

الهیار ترکمن در ادامه به برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم اشاره کرد و افزود: یکشنبه ۱۲ اردیبهشت به نام معلم، مطهری معلم ماندگار، دوشنبه، معلم، قدر و منزلت معلمی، سه شنبه، معلم، افسران سپاه پیشرفت، چهارشنبه، معلم، مرجعیت تربیتی و اجتماعی، پنجشنبه، معلم، زیست بوم جدید چالش‌ها و فرصت ها، جمعه، معلم، خانواده و مشارکت اجتماعی و شنبه معلم، پیشکسوتان و چهره‌های ماندگار نامگذاری شده است.

الهیار ترکمن تصریح کرد: شنبه ۱۱ اردیبهشت دیدار فرهنگیان با رئیس جمهور را برگزار می‌شود که هشت نفر از فرهنگیان به صورت حضوری هستند و دوشنبه ۱۳ اردیبهشت دیدار مجازی وزیر با فرهنگیان در سراسر کشور و در روز ۱۶ اردیبهشت دیدار فرهنگیان با رئیس مجلس برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: در هفته معلم همچنین معلمانی که عملکرد ماندگار از کار معلمی داشتند شناسایی و تقدیر خواهند شد.

الهیار ترکمن افزود: ۳۰۵ هزار و ۹۱۱ معلم در طرح خودارزیابی شرکت کردند و ۳۸۳ نفر وارد ارزیابی کشوری شده و توسط ۵ استان داوری شدند.

وی مهم‌ترین هدف این برنامه را شناساندن و انعکاس زحمات بدون وقفه معلمان در دوران کرونا بیان کرد و افزود: تعلیم و تربیت در دوران شیوع کرونا تعطیل نشده است و معلمان برای آموزش مجازی دانش آموزان در ۲ سال گذشته زحمات بسیاری کشیدند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمان در حین تدریس ویژگی‌های خاصی مانند ایثار، فداکاری و اخلاق خوب را از خود نشان دادند که باید به منظور الگوسازی برای جوانان شناسایی و در هفته معلم تقدیر شوند.

کد خبر: ۸۵٬۶۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha