۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
فعالیت ۱۵۰ فروشندگی مجاز سم کشاورزی در استان همدان
معاون جهادکشاورزی همدان اعلام کرد:

فعالیت ۱۵۰ فروشندگی مجاز سم کشاورزی در استان همدان

همدان - مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به وجود بیش از ۱۵۰ فروشندگی مجاز سم در استان همدان گفت: سالانه ۴۵۰ تا ۴۸۰ تن سم در استان همدان مصرف می‌شود.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان همدان؛ شهرام پیشه ور با اشاره به وجود بیش از ۱۵۰ فروشندگی مجاز سم در استان همدان گفت: سالانه ۴۵۰ تا ۴۸۰ تن سم در استان همدان مصرف می‌شود.

پیشه‌ور با بیان اینکه کشاورزان از انجام عملیات سمپاشی به صورت خودسرانه خودداری کنند، افزود: کشاورزان قبل از هرگونه عملیات سمپاشی با کارشناسان حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی در شهرستان ها مشورت کنند.

وی با یادآوری اینکه همدان در سطح کشور از استان های ایمن بوده به‌طوری که سرانه مصرف سم در همدان ۰.۶ تا ۰.۷ کیلوگرم در هکتار است، بیان کرد: کشاورزان در مبارزه با علف‌های هرز حتما باید سم اختصاصی آن گیاه را به کار ببرند ضمن اینکه در حال حاضر در ۸۰ هزار هکتار از مزارع عملیات مبارزه با علف‌های هرز صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دو برابری داشته است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان همدان توصیه کرد: کشاورزان حتما از فروشندگی‌های مجاز سم مورد نیاز خود را خریداری کنند و قبل از هرگونه عملیات سمپاشی از کالیبره بودن سمپاش ها مطمئن شوند تا میزان سم مورد استفاده در واحد سطح کنترل شود.

پیشه‌ور با تأکید بر سمپاشی در زمان مناسب، اظهار کرد: کشاورزان در هنگام سمپاشی باید پوشش مناسبی داشته باشند به طوریکه باید عینک‌ محافظ چشم داشته و از ماسک سمپاشی استفاده کنند همچنین در هنگام سمپاشی لباس کار مناسب داشته باشند تا از ورود محلول سمی به بدن جلوگیری شود.

کد خبر: ۸۵٬۶۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha