۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
نرخ ۵ هزار تومانی خرید تضمینی گندم جوابگوی کشاورزان نیست/ نگرانی از قاچاق آرد و گندم
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازار:

نرخ ۵ هزار تومانی خرید تضمینی گندم جوابگوی کشاورزان نیست/ نگرانی از قاچاق آرد و گندم

غلامرضا مرحبا عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ ۵ هزار تومانی خرید تضمینی گندم نمی‌تواند حق کشاورزان در تولید گندم باشد چرا که هزینه‌های تولید گندم برای کشاورزان بالاست.

غلامرضا مرحبا در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به تعیین نرخ خرید تضمینی گندم و انتقادات پیرو نحوه قیمت گذاری گندم گفت: نرخ ۵ هزار تومانی خرید تضمینی گندم به هیچ وجه کفاف نیاز کشاورزان در تولید گندم را نمی‌کند.

وی با بیان اینکه تعیین نرخ ۵ هزار تومانی خرید تضمینی گندم مقدور دولت بوده است، اظهار داشت: برای دولت بیش از این رقم مقدور نیست تا این رقم را افزایش دهد.

این نماینده مجلس گفت: نرخ ۵ هزار تومانی خرید تضمینی گندم نمی‌تواند حق کشاورزان در تولید گندم باشد چرا که هزینه‌های تولید گندم برای کشاورزان بالاست و البته خشکسالی ایجاد شده همه مشکلات را دو چندان کرده است.

 وی تصریح کرد: نرخ خرید تضمینی گندم باید بیشتر از ۵ هزار تومان تعیین می شد البته همین رقم هم به نوعی  رانت زا و فساد آفرین است.

مرحبا ور توضیح این مسئله اظهارداشت: به واقع آردی که با این هزینه ارزان توزیع می‌شود، قاچاق در آن نقش خواهد داشت و البته گزارش هایی هم از قاچاق گندم وجود دارد.

 این نماینده مجلس گفت: امیدواریم بتوانیم محصولات استراتژیکی همچون گندم را با یک ساز و کار بهتری به دست مصرف‌کننده برسانیم.

کد خبر: ۸۵٬۶۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha