۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
بازگشت ۱۸ هزار هکتار از اراضی ملی به بیت المال
سخنگوی قوه‌قضاییه اعلام کرد

بازگشت ۱۸ هزار هکتار از اراضی ملی به بیت المال

اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه گفت: در سال گذشته عملکرد همکاران قضایی باعث بازگشت ۱۸ هزار هکتار از اراضی ملی و طبیعی به بیت المال شد.

به گزارش بازار، غلامحسین اسماعیلی درباره اقدامات قوه قضائیه در سال ۹۹ در حوزه مبارزه با زمین خواری افزود: یکی از محورهای قوه قضائیه در سال گذشته چه در بخش واحدهای قضایی و چه در بخش سازمان بازرسی یعنی در دو بخش قضایی و نظارتی اهتمام ویژه در مبارزه با زمین خواری و اراضی ملی کشاورزی بوده است.

وی گفت: نتیجه عملکرد همکاران در سال ۹۹ موجب شد که ۱۸ هزار هکتار از اراضی ملی و طبیعی به بیت المال برگردد که آمار آن‌ها به تفکیک استان، شهرستان و منطقه در اختیار داریم.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: در استان آذربایجان غربی ۸۴۰ هکتار، البرز ۷۰۰ هکتار، ایلام ۵۰۷ هکتار، بوشهر ۳۶۰ هکتار، استان تهران دو هزار و ۹۷۳ هکتار و چهارمحال وبختیاری سه هزار و ۵۲۶ هکتار از اراضی ملی، طبیعی و کشاورزی به دامن بیت المال برگشته است.

اسماعیلی گفت: ضمن این که ۲۵ هکتار از اراضی هفت سنگان قزوین، ۲۵ هکتار در لواسان، ۲۲۰ هکتار در فشم، ۱۰۰ هکتار در کلاک و ۱۱۶ هکتار نیز در شهرک صنعتی قم و بخش دیگری از اراضی کشاورزی در قزوین نیز ۸۶۳ هکتار به بیت المال برگشت داده شده است.

وی افزود: مبارزه با زمین خواری تنها تشکیل پرونده نبوده و خروجی عملکرد آن بازگشت این مقدار از اراضی ملی و طبیعی به بیت المال است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: عملکرد خوب شورای بیت المال و اثربخشی آن موجب شده است که به ریاست قوه قضائیه پیشنهاد داده شود این شورا در شهرستان‌ها نیز تشکیل شود که پیش از این تشکیل نشده بود به ویژه در شهرستان‌هایی که اراضی آن در معرض خطر قرار دارد.

اسماعیلی افزود: بنابراین با پیشنهاد ریاست قوه و الحاق یک بند به شورای بیت المال زمینه تشکیل این شورا در شهرستان‌ها نیز فراهم شد که در تعدادی از شهرستان‌ها این شورا تشکیل شده است.

کد خبر: ۸۵٬۶۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha