۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
نظام تولید گلخانه‌ای تا ۳۵۰ هکتار در اردبیل اجرا می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل:

نظام تولید گلخانه‌ای تا ۳۵۰ هکتار در اردبیل اجرا می شود

اردبیل- نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: نظام تولید گلخانه‌ای و محصولات فضای بسته در استان طی سال‌های اخیر رونق گرفته و در حال حاضر تا ۳۵۰ هکتار در حال اجرا است.

خلیل نیکشاد در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: برای تأمین اعتبار مورد نیاز راه‌اندازی گلخانه‌ها که عمدتا در جنوب و شمال استان اردبیل است، بیش از یک‌هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط دولت و بخش خصوصی انجام شده است.

وی به پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ به این واحدها در دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: بخش عظیمی از این مجموعه‌های گلخانه‌ای به بهره‌برداری رسیده و امسال نیز قرار است در ۱۲۰ هکتار توسعه نظام گلخانه‌ای به ثمر بنشیند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: هم راستا با شعار سال در تقویت تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها سعی و تلاشمان بر این است تا واحدهای راکد را در این بخش و همچنین مجموعه‌های تولیدی مرتبط با بخش کشاورزی فعال کنیم تا گام‌های بزرگ در تولید و فرآوری محصولات کشاورزی برداریم.

نیکشاد افزود: در گلخانه سامیان اردبیل که در سال‌های اخیر بلاتکلیف و متروک مانده بود، با تاکید استاندار اردبیل از محل تبصره ۱۸ تسهیلاتی به سرمایه‌گذاران پرداخت شد که این گلخانه آرام آرام به مرحله تولید و بازدهی می‌رسد.

وی به تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز در توسعه نظام گلخانه‌ای در استان اشاره کرد و ادامه داد: در کنار تولید هزاران تن محصولات متنوع سبزی و صیفی و گل رز در این گلخانه‌ها، فرصت اشتغال نیز برای ۱۲۰ نفر در مجموعه گلخانه‌ای سامیان به وجود آمده است.

نیکشاد مساحت گلخانه احداثی در این منطقه را ۶ هزار متر مربع اعلام کرد و گفت: امیدواریم در طرح توسعه‌ای تا دو برابر این فضا گسترش پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: امسال با توجه به تاکیدات مسئولان ملی و استانی سعی و تلاشمان بر این است تا موانع پیش رو را از سر راه سرمایه‌گذاران این حوزه برداشته و به نوعی با پشتیبانی همه‌جانبه به تقویت تولید و صادرات این محصولات کمک کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: بخش عظیمی از ارزش افزوده استان در تحول اقتصادی از قبل صادرات این محصولات قابل تحقق است که برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها در این زمینه هم در شمال و هم جنوب استان و هم شهرهای اردبیل، نیر و نمین به انجام رسیده است.

کد خبر: ۸۵٬۵۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha