۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
واردات بی‌رویه نخ فرش‌های ماشینی با وجود تولیدات «پلی اکریل» اصفهان
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد؛

واردات بی‌رویه نخ فرش‌های ماشینی با وجود تولیدات «پلی اکریل» اصفهان

اصفهان- طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کارخانه پلی اکریل اصفهان می تواند ۶۰ درصد نخ موردنیاز فرش‌های ماشینی کشور را تامین کند اما شاهد واردات بی رویه این محصول به‌جای حمایت از تولید هستیم.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با اشاره به زمینه‌های رونق تولید و تحقق شعار سال اظهار داشت: متاسفانه اقدام جدی برای خودکفایی در تولید، از زمان ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی دولت برداشته نشده است.

وی افزود: برای نمونه اگر در گذشته تولید نهاده‌های دامی را در کشور آغاز می‌کردیم اکنون به جای وابستگی به خودکفایی رسیده و در پی گرانی مرغ و تخم‌مرغ با مشکل روبرو نمی شدیم .

استفاده بهینه از ظرفیت قوانین موجود در رونق تولید
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مثال دیگری در این ارتباط تصریح کرد: نخ اکریل مورد نیاز فرش‌های ماشینی با وجود اینکه در کارخانه پلی‌اکریل اصفهان تولید و حدود ۶۰ درصد نیاز کشور رتامین می‌کند اما بخش عمده‌ای از آن وارداتی است.

طغیانی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۴ قانون مهم و اساسی در اصل ۴۴  وجود دارد، گفت: از ظرفیت بسیار خوب این قوانین در راستای تولید استفاده نشده و به عبارتی این قوانین اجرا نشده‌اند که برای دولت سیزدهم یک فرصت استثنایی به حساب می‌آید.

وی اقدامات مجلس را نیز در این راستا نظارت بر اجرای صحیح قوانین دانست و افزود: در مجلس و به طور خاص کمیسیون‌های اقتصادی در سال جدید باید نظارت بهتری داشته باشند تا این قوانین به مرحله اجرایی برسند زیرا اکنون با انباشتی از قوانین روبرو هستیم اگرچه در برخی موارد هم نیاز به اصلاح هست.

عدم نظارت بر اصلاح بروکراسی و مجوزدهی
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از دیگر موارد تحقق شعار سال و رونق تولید را تسهیل امور مجوزدهی و اصلاح بروکراسی‌های اداری عنوان کرد و افزود: این موارد در قانون اساسی ذکر شده اما متاسفانه به آن عمل نمی‌شود و باید این موارد در سازمان‌ها بیشتر توجه و البته نظارت شود تا متخلفان از این قوانین مجازات شوند.

طغیانی گفت: قوانین دیگری مانند قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و قانون حداکثر استفاده از توانمندی داخلی نیز موجود است که اگر اجرایی شوند بر فضای تولید کشور اثرگذار هستند؛ لذا باید بخش نظارتی مجلس به شکل احسن در این زمینه عمل کند.

کد خبر: ۸۵٬۵۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha