۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
شایعات بی اساس درباره تدوین جداول بودجه ۱۴۰۰
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه اعلام کرد

شایعات بی اساس درباره تدوین جداول بودجه ۱۴۰۰

زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: علی رغم شایعات ایجاد شده در فضای رسانه‌ای و مجازی هیچ تغییراتی در بودجه ایجاد نشده است.

به گزارش بازار، رحیم زارع با رد برخی شایعات در فضای مجازی و رسانه‌ای در خصوص نحوه تدوین جداول بودجه سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: در حالی که اشتغال جوانان و معیشت مردم تحت تاثیر انواع تحریم‌ها و سوء تدبیرهاست، در کمیسیون تلفیق و مجلس شورای اسلامی نمایندگان با تلاش بی وقفه برای اولین بار و در یک دهه اخیر بودجه‌ای را تصویب کردند که در آن بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان برای مناطق محروم کشور اختصاص داده شد و برای اولین بار ۳۲ هزار میلیارد تومان به امر تولید اختصاص یافت.

وی همچنین اختصاص ۷ هزار میلیارد تومان برای آب روستایی، تخصیص ۵ هزار میلیارد تومان برای راه روستاها در یک بازه زمانی ۴ ساله و تخصیص اعتبارات بسیار خوب در حوزه فرهنگ، آسیب‌های اجتماعی، مبارزه با فقر، تسهیلات مربوط به وام ازدواج و وام‌های اشتغال را از جمله ویژگی‌های بودجه سال ۱۴۰۰ دانست و گفت: نمایندگان در بررسی لایحه بودجه اهتمام کامل را به کار بردند.

زارع افزود: ما در کمیسیون تلفیق بودجه با تفویض اختیاراتی که نمایندگان به این کمیسیون کرده بودند، تغییراتی را دادیم که براساس درخواست نمایندگان محترم برای حوزه‌های انتخابیه بوده است.

وی گفت: بودجه هیچ نفع شخصی، برای هیچ نماینده و حتی رئیس مجلس شورای اسلامی ندارد و اگر پیشنهادهایی در بودجه چه در تبصره‌ها و چه در جداول برای بخش‌های مختلف داده شده است در خصوص بحث‌های عمرانی بوده و ما به غیر از بحث‌های عمرانی حتی یک ریال برای هزینه‌های جاری در هیچ حوزه انتخابیه‌ای اضافه نکرده ایم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بار دیگر با تاکید بر این که علی رغم شایعات ایجاد شده در فضای رسانه‌ای و مجازی هیچ تغییراتی در بودجه ایجاد نشده است گفت: امسال حتی ما زمانی که دیدیم اسم یکی از نمایندگان در لیست درخواست‌ها برای حوزه انتخابیه نبود از وی خواستیم که پروژه‌های اولویت دار عمرانی حوزه انتخابیه خود را معرفی نماید.

وی افزود: این که می‌گویند بودجه دستکاری شده ما نمی‌دانیم در کجای بودجه دستکاری صورت گرفته است و خیلی خوب بود که این ادعا را به صورت واضح بیان می‌کردند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: نه هفتاد نماینده و نه صد نماینده بلکه حتی یکی از همکاران نماینده ما هم در خصوص بودجه اگر ابهام داشته باشد ما مکلف و موظفیم توضیحات لازم را به وی داده و ابهامات وی را رفع نماییم.

وی افزود: بودجه تنها برای مردم و به نفع مردم است.

کد خبر: ۸۵٬۵۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha