۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
هزینه تیونینگ خودرو ۷۰۰ میلیون تومان | «گلف» جی تی در ایران ۴۵۵ اسب بخاری شد
یک تیون کار در گفتگو با بازار:

هزینه تیونینگ خودرو ۷۰۰ میلیون تومان | «گلف» جی تی در ایران ۴۵۵ اسب بخاری شد

معمار، یک تیون کار خودرو معتقد است که به تازگی یک دستگاه خودرو فولکس واگن جی‌تی را دستخوش تیون پیشرانه قرار داده و اکنون با ۷۰۰ میلیون‌تومان هزینه ۴۵۵ اسب بخار قدرت دارد.

بازار؛ گروه خودرو: تیونینگ واژه جذاب صنعت خودرو هست که ذهن هر علاقمند خودرو را به خود جذب می‌کند. مالکان خودروها و دوستداران هیجان همیشه به دنبال ایجاد تغییر یا بهبود سیستم‌های خودرو هستند تا بتوانند در جاده یا پیست با سرعت بیشتر حرکت کنند. در ادبیات صنعت خودرو به هر تغییری که سبب ارتقا یا بهبود عملکرد در خودرو شود، تیونینگ گفته می‌شود. به فردی که فرآیند تیون را انجام می‌دهد، تیونر خطاب می‌شود. علیرغم افزایش نرخ ارز و دستمزدها تصور می‌شود که کمتر افرادی علاقه به انجام تیونینگ خودرو داشته باشند. برای بررسی وضعیت تیونینگ به سراغ محمودرضا معمار تیونر خودروها رفتیم که در ادامه بخشی از گفت‌وگو را از نظر خواهیم گذراند:

* به عنوان پرسش نخست، تیونینگ در خودرو به چند دسته تقسیم شده و چه بخش‌های از خودروها را مالکان تمایل به تغییر و بهبود دارند؟
در یک دسته بندی کلی مطابق استانداردهای جهانی، تیونینگ به شش تقسیم می‌شود که شامل، تیون بدنه، پیشرانه، تجهیزات الکترونیکی، ترمز، سیستم تعلیق و انتقال قدرت است. در کشور ما تیونینگ بدنه و پیشرانه محبوبیت بیشتری در بین مالکان خودروها دارد.

هزینه تیونینگ خودرو ۷۰۰ میلیون تومان | «گلف» جی تی در ایران ۴۵۵ اسب بخاری شد

* گران‌ترین تیونینگی که تاکنون روی خودروها انجام دادید متعلق به چه محصولی بوده و چه مقدار هزینه و زمان برای آن صرف شده است؟
آخرین تیوینینگی که انجام دادیم مربوط به یک خودرو فولکس واگن گلف جی تی مدل ۲۰۱۸ است. پروژه این خودرو را هفته گذشته تمام و به مالک خودرو تحویل دادیم. حدود شش ماه زمان برای تیون پیشرانه آن صرف کردیم که برای مالک خودرو ۷۰۰ میلیون تومان هزینه داشت.

* چه تغییراتی برای این خودرو انجام شده است و چه مقدار قدرت آن افزایش یافته است؟
عمده تغییراتی برای پیشرانه این خودرو انجام شده که شامل قطعاتی مانند یاتاقان، شاتون، پیستون و رینگ، دیفرانسیل، دسته گیربکس، صفحات گیربکس، توربوشارژر، اینتر کولر و اتصالات، شمع، کوئل وغیره است. تمامی قطعات مذکور را از خارج کشور تامین کرده‌ایم. در پاسخ به قسمت بعدی سوال شما باید گفت به طور استاندارد خودرو فولکس واگن گلف جی تی به طور استاندارد ۲۳۰ اسب بخار قدرت دارد. با مجموع تغییراتی که روی این خودرو انجام شده است، اکنون قدرتی معادل ۴۵۵ اسب بخار قدرت دارد. در حقیقت ۲۲۵ اسب بخار قدرت دارد. با یک ریمپ می‌توان به ۵۶۰ اسب بخار قدرت این خودرو را برای شرکت در مسابقات افزایش داد. صفرتاصد این خودرو اکنون زمانی حدود ۲.۸ ثانیه است.

کد خبر: ۸۵٬۴۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha