۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷
پرمصرف‌ها را شناسایی کنید جایزه بگیرد!
سخنگوی صنعت برق کشور:

پرمصرف‌ها را شناسایی کنید جایزه بگیرد!

رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور از اتخاذ تدابیر تشویقی برای گروهی از مردم که مشترکین پرمصرف را شناسایی کنند، خبر داد.

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به مشکلات کشور در حوزه برق در سال‌جاری اظهار کرد: باید از پس از مشکل برآئیم تا مردم تامین برق شوند.

وی کمبود ذخایر آبی را منجر به کاهش تولید بار دانست و افزود: امسال پیش بینی شد ۲۵۰۰ مگاوات اضافه کنیم و با افتتاح دو الی سه نیروگاه دیگر در تابستان، رشد مصرف و صنایع جدید را پاسخگو باشند.

رجبی با اعلام اینکه تاکنون ۳۰۰ مگاوات شناسایی شده است، گفت: ۶۰۰ مگاوات دیگر هنوز در کشور در حال فعالیت است.

وی این رویه را تجاوز به حقوق مردم دانست و افزود: این ها انرژی رایگان را در اختیار می گیرند تا سودهای کلان کسب کنند و ما برای افرادی که اقدام به شناسایی می کنند، تشویق هایی در نظر گرفتیم.

رجبی خاطرنشان کرد: دنبال راه های جدیدی هستیم تا زودتر این افراد را شناسایی کنیم و تا تابستان آن ها را از چرخه برق رسانی خارج نماییم.

سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به اینکه شرکت های دولتی در حوزه نیرو باید مصرف برق را معادل ۵۰ درصد مصرف سال گذشته کاهش دهند، گفت: این کار بسیار سخت و بدین مفهوم است که سیستم های سرمایشی در حداقل وضعیت کارکرد خود قرار می گیرند.

رجبی با بیان اینکه دما حتی در مناطق گرم سیر روی ۲۶ درجه تنظیم خواهد شد، افزود: شرکت های وزارت نیرو قرار است قدری تابستان را بیشتر احساس کنند که اگر به نهادهای عمومی نظیر بانک ها و شهرداری ها و دستگاه های اجرای تسری یابد، بار ۲۰۰۰ مگاواتی را کاهش می دهد.

وی ادامه داد: امکانی فراهم کردیم که ادارات پر مصرف را از راه دور رصد کرده و اقدام به قطع بر ق آن ها کنیم.

رجبی یادآور شد: این رویه نیازمند همکاری همه مردم است تا شرایط بخوبی مدیریت شود.

این فعال دولتی در وزارت نیرو گفت: هرچه به صرفه جویی مصرف برق بپردازیم، مخازن آبی برای ماه های گرم تیر و مرداد، پر باقی خواهد ماند.

رجبی در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، تاکید کرد: نیروگاه های خورشیدی با عدد بزرگ تری در آینده نزدیک بسیج خواهند شد.

وی افزود: دستگاه های اجرایی امکانات اضطراری دارند و اگر آن ها را در ساعات اوج مصرف روشن کنند، به کسری تولید کمک خواهد کرد.

کد خبر: ۸۵٬۴۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha